Frusen och blöjfritt hemma

Alltså det är helt sjukt kallt i vår lägenhet. Enligt termometern är det inte det, men enligt mej i alla fall. Är så grymt frusen. Händerna och fötterna är iskalla allt som oftast, tur jag inte röker också, då hade dom nog frust sönder.

Nu är det ju så ruggigt ute också, men det är ändå rätt härligt. Nu är det lite lättare att veta vad man ska klä på sej (och Theo) än vad det var för ett par veckor sen. Igår hade dom varit ute nästan hela dagen på dagis och när jag hämtade Theo tog vi en promenad med Ida och Felix i Bastasjö - härligt. Känner att jag behöver komma ut och röra mer på mej.

Igår var nog första gången som jag upplevde att Theo var riktigt sådär dagis-trött på eftermiddagen när vi kommit hem. Ingenting var bra och han skulle bara ha sin tutte, och det får han inte om han inte ska sova. Hård mamma va, höhö. Han blev i alla fall gladare efter middagen, som bestod av fiskgryta med torsk, tomat och purjulök och potatis. Smaskens.


Grabbarna i väntan på maten igår



Har pluggat hela dagen och ska jobba ikväll, så nyss så unnade jag mej ett avsnitt utav Singelmammor. Har missat de två senaste avsnitten så det är tur det finns web-tv.

Theo är numera blöjfri hemma kan man väl säga. Hos mormor och morfar går det också bra, någon annanstans har vi inte provat. Han både kissar och bajsar i alla fall så på torsdag när han är dagisledig så ska vi börja gå ut utan blöja också tänkte jag. Ett steg i taget, tänkte jag. En av dagisfröknarna menade på att hon tyckte att det var bättre att bara sluta tvärt. Förstår det resonemanget eftersom det kan bli svårare att sluta om man drar ut på det. Men tycker ju synd om han om han kommer kissa ner sej en massa ute och på dagis och så.. Därför vill jag ta det lugnt.

Men är det någon som har några bra tips så tas dom gärna emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback