En sjuk Theo

Theo vaknade i natt med feber - 39,5 grader. Den har hållt i sig, och under dagen har han haft mellan 39,5 och 40 grader med alvedon. Enligt sköterskan jag pratade med var inte det speciellt högt för barn, men det tycker i alla fall jag att det är. När det dessutom är med alvedon i kroppen. Jag bunkrade upp med mer alvedon, och med ipren, så nu provar vi det istället. Man kan varva dom eftersom det inte är samma verksamma ämnen i dom. Får hoppas det funkar.

Veckan har hittils bjudit på världens tråkigaste regnigaste födelsedag (tur dagen innan var desto bättre med kalas och grejer), bad i simhallen i tisdags och en härlig eftermiddag ute i det fina vädret igår. På förmiddagen var det läkarbesök för min del och Theo var på dagis. Micke följde med mig som moraliskt stöd. Sen jobbade jag igår kväll och då var Micke och Theo och lekte med "stor"-Theo.

Eftersom han är sjuk idag så kan ni ju gissa hur många knop vi har gjort. Jag har i alla fall varit i skolan en stund och under tiden så var Theos mormor här. Passade också på att storhandla. Denna månaden börjar vårat nya liv. Dels har vi en helt annan ekonomi nu än innan när jag varit föräldraledig/bara pluggat och inte jobbat extra och när Micke periodvis varit arbetslös. Lönen på detta jobbet är också ett lyft mot tidigare jobb. Så det är dags att göra ny budget, och för att komma igång med det ska vi skriva upp alla utgifter denna månaden och försöka storhandla sällan istället för att småhandla ofta. Inte just veckohandla och göra matsedel utan bara handla mer när vi väl handlar och då inte behöva göra det så ofta. Så får man tömma skåpen innan man handlar nytt helt enkelt så man inte samlar på sig en massa skit.
Hur gör ni med handling? Följer ni en speciell budget eller lever ni efter att "pengar är till för att rulla"?



Godingen i sina kalsonger- haha.

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag tror jag ska börja sälja faktiskt. Är grymt sugen och har funderat på det innan. Har varit hos hon som isf kommer bli min "mentor" idag och pratat om det.

Är det ngn gång jag ska satsa på det så är det ju ändå när jag inte jobbar. Men det svider en del att behöva betala så mkt och köpa hem massa produkter innan man kan sätta igång..



Ang handling.

Vi för över ett visst antal pengar på vårt "matkonto" som vi både har kort till. Det får vi klara oss på och där ska ingå allt i princip. Förutom kläder då. Men lite smått till Ellenova och vi får unna oss ngt extra gott ibland :).




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback