Att ha och göra

Nu sitter jag och Theo i soffan och kollar på Emil. Theo har precis vaknat och fick lite vundruvor medan han myser på soffan och jag har börjat förbereda dagens mat. Det blir en tacopaj i all enkelhet med lite sallad och dressing till. Linda, Ida & Felix kommer hit och gör mej och Theo sällskap. Micke jobbar eftermiddag idag så han kommer väl vid halv tolv tiden.

Förmiddagen spenderades på stan. Jag va och träffade en försäkringsgubbe på folksam eftersom det är dags att kolla över alla försäkringar man har och evetuellt inte har. Efter det blev det en fika tillsammans med mina killar på caféet i Pingstkyrkan. Var riktigt längesen jag var där nu. Theos farmor jobbar där så det var mest därför vi gick dit, men för övrigt så har dom god lunch/fika och till bra priser dessutom. Väldigt barnvänligt också vilket är ett plus. (Förutom när Theo höll på att lära sig gå och ramlade gång på gång på det hårda klinkergolvet.)

Igår kväll var vi och hälsade på Malin, Benny och Sigge. Tog en kvällsfika och tittade på Idol bl.a. Verkar bli riktigt bra i år. På tal om Malin så skulle jag laga en middag igår som hon bjöd på för ett tag sen när vi var där. Kycklingfilé med en sås till som man bl.a. har mango chutney i. Det blev inte alls som jag tänkt mej så nästa gång blir det till att köpa ett annat märke av chutney´n, istället för det som fanns på Willys. Man gör det alltså i ugnen och har matlagningsgrädde och creme fraiche i också. Sen är det ju en smaksak vad man vill blanda i. Purjulök är mumsigt i alla fall!

Istället tog jag potatisen som vi skulle ha till och gjorde en potatisgratäng. Sen stekte vi kycklingen i lite mexikansk krydda och vips - så hade vi en ny god måltid!







Bilder ifrån fisketuren häromdagen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback