Vintern?

Det börjar bli riktigt kallt ute nu alltså, så snart åker nog Theos overall fram. Vet inte om jag nämnt det innan men jag hittade ett par överdragsbyxor ifrån polarn med löstagbar fleece i på blocket för ett tag sen, vilket är perfekt att ha på dagis nu. Ibland är det ju kallt på morgonen och varmare sen, så är det bra att ha dom liggandes på dagis så dom kan sätta i dom när det behövs!

Häromdagen var Malin och Sigge här och hälsade på. Vi besökte lilla skattkammaren här i byn där jag hittade ett par viking allvädersstövlar. Ser ut som vanliga fodrade svarta stövlar - perfekta. Dagispersonalen har varit tacksam för mina köp vilket känns bra. Inte för att det är dom som bestämmer, men det är ju alltid roligt när dom tycker att det man använder till sina barn är bra. Värre hade det varit om dom gnällt på allt menar jag.




Theo och Sigge



Idag efter dagis så åkte jag och Theo och köpte korv vid Willys eftersom vi var hungriga. När vi kom hem så stannade vi ute i lekparken ett tag, jag lovar att jag höll på att frysa ihjäl.








Cykeln e roligast! Upp och ner för backen, hela tiden.



Nu ikväll har vi ätit middag med Tim och Jennie. Fläskfilé, potatisgratäng och sallad blev det, gottigt. Har busat med Theo och spelat Wii. Nu har Jennie åkt till stan och Tims kompis är här. Dom dricker och ska gå ut sen. Själv får jag krypa ner i sängen, men jag ä inte bitter ;) Jag har haft min tid, och den kommer tillbaka också! Lagom till alla andra får krypa in i boet med sina små kottar, höhö. Just nu är det mycket mysigare med hemmakvällar, och ett par glas vin med trevlig umgänge!


Pussgurkorna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback