Understimulerad

Just nu vill jag verligen ha ett jobb, på typ 50%. Det hade varit perfekt! Jag får nog ta tag i att söka lite mer jobb, dom serveras ju inte på silverfat direkt. Man ska bara komma till skott också. Känner mej verkligen understimulerad just nu. Ändå att det är mycket i skolan så är det inget som är speciellt svårt. Det är ju på gymnasienivå så kraven känns inte speciellt höga på uppgifterna. Det jag menar är att det krävs inte så mycket för att göra sitt bästa, eller hur man nu ska säga. Sen e man ju såklart alltid nervös inför tentor, det kommer man väl aldrig ifrån.

Jobbet jag har nu tar kål på mej. Finns nog inget jobb som känns så meningslöst att gå till och som man får ut så lite utav. Jag gör det för att jag måste, eller mest för att jag vill ha lite extra pengar varje månad. Men det är så tråkigt att göra saker som man inte vill och man känner sig omotiverad. Samtidigt som det är viktigt att man förstår att ibland måste man göra saker man inte vill, bara därför att det är så.. Det är bara att bita i det sura äpplet helt enkelt!

Jag tycker det är viktigt att ma mål, och att kämpa för att nå sina mål. Då behöver man inte göra sånt man inte vill, utan man gör det för att komma dit man vill i slutändan...

Positiva människor, människor som vet vad de vill, som ser möjligheter och "ljuset" i/på allting. Människor som inte är bittra utan lever livet och gör det bästa utav varje dag. Det är människor jag beundrar och det är en sån människa jag själv vill vara.

Vad luddigt det blev, som vanligt när jag försöker skriva av mej.

Kommentarer
Postat av: Fia

Jaså? Är det en nyhet där? Måste jag spana in även om vi inte kan ha ett haha.



Jodå jag ska ta mig själv i kragen och fråga runt lite. Jag kan ju börja med dig Jonna :). Är du sugen??





Postat av: helenafena

Vet EXAKT hur du känner dig. Så kände jag mig under hela våren. Man känner sig så understimulerad att man bli deprimerad. :(

2008-10-02 @ 12:15:35
URL: http://...
Postat av: Angelica

Hej vännen, har en grymt bra bok om att just Välja Glädje- Kay Pollak och boken heter "Att välja Glädje" Du vill inte jobba på Telenor då?

2008-10-03 @ 09:05:52
Postat av: Jennie

haha klaga inte på jobbet när jag är där! :P

2008-10-03 @ 20:54:55
URL: http://gynnas.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback