Regn, bio och bus

Nu kom vi precis in efter en promenad hem i regnet ifrån mina föräldrar. Eller ja, jag och Theo gick och Micke körde bil. Vi tröttnade på att vänta på att alla andra skulle titta färdigt på den där pirat filmen. I alla fall jag, Theo var tacksam för han fick ju godis för att han skulle vara tyst när jag råkade göra något annat, hmmm.

Jag är tacksam för att jag tog den där promenaden hem för nu fick jag ytterligare ett bevis på att en grej som jag köpte till mitt hår verkligen fungerar bra. Blev tipsad av Jennie och hennes syster när vi va på stan i torsdags så jag slog till. Den ska skydda håret ifrån plattångs-värmen och hålla det platt även om det blir sådär blött och fuktigt ute. Det blir även otroligt mjukt och mycket finare! Som ett nytt hår med andra ord.


Kostade dessutom bara 65 kronor, och det är det helt klart värt det dubbla
om det tänker fungera såhär bra!


Igår kväll var jag, Micke, Tim och Jennie på bio och såg Patrik 1,5. Riktigt härlig film med många goa skratt. Tog ett par rundor yatzy efteråt innan det var dags att sova. Idag har dagen tillbringats hos la familla och nu badar Theo efter vår regnpromenad. Ikväll blir det lugnt och skönt, Tim och Jennie kommer nog och spelar spel eller så sen - mys.



Eftersom jag har varit dålig på att blogga så bjuder jag på bilder ifrån gårdagen också. Åkte till stan och lekte i lekparken med Theo och Thilda.


Rutchkanan e skoj!


Tittut


Thilda var inte på foto humör

Efter det blev det en tur till McDonalds för en uppskattad lunch. Ibland får man lyxa till det. Det bästa var att man fick böcker i Happy mealen, så jag tog också en sån. Så vi fick tre olika böcker på köpet, inte helt fel.





Vi avslutade stadstrippen med ett besök hos Therese, Henke och Jonah där vi fikade och busade. Mattias, Simone, Adrian, Markus och Kristel kom också förbi så det var fullt hus och massa liv vill jag lova. I morgon är det dags för lilla Adrians ettårs kalas så då är det dags för fullt ös igen, det blir skoj! Har varit mycket denna veckan, alltid skoj att träffa alla.

Kommentarer
Postat av: Thessan

Jag köpte också sånt igår på Ullared :P fast för halva ditt pris då ;) men iaf skit bra om d funkar så bra :D ser fram emot att testa det!!! Gör du precis som det står på flaskan eller har du annat tips?? :)

Postat av: sandra

Hehe, det är alltid kul att ha rätt =) Särskilt när man har haft en diskussion och man vet med säkerhet att det är just rätt =)

2008-10-20 @ 08:53:17
URL: http://www.finpixia.se
Postat av: Karin

Hot straight är faktiskt inte alls bra för håret. Har använt det i flera år, men efter att jag varit hos min frisör, så frågade hon om jag använde något i håret mot värme. Då sa hon att hot straight är nästan som vatten. Skyddar ingenting. Allt som säljs i vanliga affärer, dvs inte i frisörsalonger, är bara oljebaserat. Oljan lägger sig som en hinna på håret och då blir håret svårbehandlat. Jag har nu gått över till allt som säljs hos frisören och mitt hår mår mycket bättre. Tips för produkter som skyddar mot värme så är det Maria nila "repair & shine" smoothing drops. kostar ca 150kr, men är väldigt snålt och skyddande. /karin

2008-10-31 @ 19:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback