Plugg, jobb och lite inredning

Har pluggat hela dagen och kommit en bra bit på vägen nu. Har tre arbeten att skriva och är halvfärdig med alla. Varför gör man inte ett i taget istället? Så är det när man vill kasta sig in i allt på en gång. Micke sover och Theo är på dagis så här är det lugna gatan. Tog mej en välförtjänt paus innan faktiskt och kollade på gårdagens avsnitt av Maria Wern - spännande. Det kolliderade ju med DH igår. Ikväll blir det ytterligare ett svårt val att göra - Greys anatomy eller Oskyldigt dömd? Dessutom jobbar jag till nio också så jag missar ju början, attans. Men jag får ju dricka choklad med Gynn på jobbet i alla fall - ett plus i kanten =)

Vi har hållt på med lite höstpyssel här hemma senaste tiden. Man måste ju komma i riktig höststämning nu.


Nya gardiner i vardagsrummet (hänger lite knas för att jag inte har lagt upp
dom än, dom e lååånga
)


Vi har en långsmal tråkig hall. Köpte en ny dörrmatta som täcker mer på
golvet, ni som har småbarn vet hur mycket som dras in. Perfekt sen när det
blir snö-blask. Trångt med vagn och skoställ dock..

Är sjukt trött på malmbyrån till vänster, men den rymmer ju mycket. Perfekt med en låda till rit och målargrejer, en till vantar och mössor osv osv.. På väggen till vänster ska jag hänga upp en svart ram som man kan ha tre kort i, men funderar också på om man skulle sätta upp en spegel istället. Sist vi skulle sätta upp den där så hann Theo välta ner den (medan den stod lutad mot väggen) med sin gåstol, så den är det ju i alla fall inget alternativ att sätta upp, haha.


Ett perfekt krypin till vagnen, men det ser trångt och ihoptryckt ut eftersom
hatthyllan är där över också. Men det är praktiskt. Vad ska man göra, kan ju inte
gärna ha vagnen ute, tss.


Så löste vi skoställs problemet. Det sitter inte fast ännu, men skorna är
i alla fall på plats.


Vet inte om vi ska sätta det på mitten av den lilla väggen, eller om man ska
ha småkrokar till barnens jackor där bredvid, över Theos ryggsäck.
Vad tycks?

Kommentarer
Postat av: Angelica

Tack, ligger här i sängen o pluggar- skrivit klart två rapporter så jag känner mig sjuk(t) effektiv hehe. Jag tycker Skobyrån längst till vänster och sen krogar närmast ingången till köket =)

Kram

2008-10-01 @ 15:11:38
Postat av: sandra

småkrokar tycker jag, så lille Theo kan hänga sin jacka där =)

Postat av: Thessan

Himla snyggt! :) Kul att få se hur andra har det hemma tycker jag :P

2008-10-01 @ 19:10:17
URL: http://tessibonkaan.blogg.se/
Postat av: Fia



Jag röstar på krokar jag :).



Kanonfin skohylla. Var har ni köpt den?

Vi har ett stort element precis vid skostället så vi kan aldrig ha ett sånt fint. Om vi inte renoverar förstås :).

2008-10-01 @ 19:25:34
URL: http://fiansess.blogg.se/
Postat av: katta

ja jag såg att ni hade hittat en del :)

det blev ju kalasfint me skoskåpet, jag va me inne på att ha det förut men hade velat ha två bredvid varandra o då hade ja inte fått plats me min byrå o det e ju som du säger, den e ju himla bra o rymmer mkt! :)

2008-10-01 @ 22:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback