Pippi hittar en spunk

Sitter i soffan och kollar på när Pippi letar efter vad en spunk är. Och jag kan säga att jag får snart spunk. Nu har Theo fått ögoninflammation också. Kan det inte vara bra nu? Jag är så trött på att bara vara hemma!!

Jag är gärna hemma med Theo - mer än gärna. Men att vara hemma och inte kunna gå ut och hitta på något, det är jag bokstavlig talat väldigt trött på nu. Det är ju inte så att det är någon annan som stannar hemma för min skola klassas ju inte som så viktig i det fallet. Jag vill också vara viktig! Jag vill också göra något viktigt! (Det jag gör nu är egentligen det allra viktigaste för mej, men ni förstår nog vad jag menar!) Jag vill inte bara vara hemma och torka snor och kladdiga ögon. I alla fall inte varje vecka.

Nu ska Micke köra och handla. Jag lovar, jag skulle inte alls vilja byta plats med honom. Kunde inte jag fått ta hans kort och åka o handla istället? Nej men han va ju tvungen att hämta någon jätteviktig färg till någon annans bil som säkert ingen annan hade kunnat göra. Han ska gå till jobbet vid tre vilket hade känts som en befrielse för mej just nu. Jag känner mej som en uttråkad fånge i mitt egna hem! Missuppfatta mej inte nu, jag älskar Theo över allt annat och man tar sig igenom allt - såklart. Men mitt uppe i allting så måste man få lov att få ett.. (jag lånar ett bra ord av dig) PSYKBRYT!

Slut gnällt.
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

hörrö ska vi byta? ;) jag kan sitta hemma med söt-theo så kan du fara till norge :D askalas! staackars han fått ögoninflammation :/ du får se de positivt nu får han sånt bra imunförsvar att om några år är han aldrig hemma :( vem sitter och muttrar över det då? btw ska hem till din lillebror ikväll så kanske kan komma och hälsa på er imon? =) har du tid?

Postat av: Jennie

amen det låter som en kanon ide :D tur du inte är så stor för då hade det blivit jobbigt att kånka runt på dig ;) Nja tim ska nog till praktiken men om jag får så kanske jag kommer ensam? (:

2008-10-07 @ 14:36:17
URL: http://gynnas.bloggagratis.se
Postat av: Maria & Falco

Fy, jag förstår verkligen att du klättrar på väggarna. Jag älskar min dotter och skulle gå under om något hände henne, men jag behöver få vara "bara" Maria ibland. Våra barn ÄR underbara, men 24h om dygnet är krävande, speciellt om de är sjuka.

Krya-på-Theo-hälsning

2008-10-07 @ 19:57:59
URL: http://falco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback