Tandläkaren

Idag har jag varit hos tandläkaren. Jag är absolut inte rädd för att gå till tandläkaren, men det är fasen inte kul alltså. Både min tandläkare och tandsköterska som jag haft sen jag var ett litet barn har gått i pension så idag fick jag en ny "stjärna". Hon var så oförsiktig och pratade konstant om allt och ingenting. Tror dom på allvar att man ska kunna svara när dom håller på o skära sönder både tänder och tandkött med sin sylvassa "pinne" dom krattar med, eller när man har sylvassa "brickor" i munnen för att de ska ta kort?

Nej det finns mycket jag kan tänka mej att jobba med, men tandläkare det skulle jag då aldrig vilja bli. Det kan ju inte vara kul att stå och pilla folk i munnen hela dagarna, men det är ju ingen ursäkt för att man ska få gräva hål i tandköttet eller drämma till tänderna med "slemsugen" så det står härliga till för det. Dessutom utan att be om ursäkt.

Jag ska nog byta till en privat tandläkare.

Kommentarer
Postat av: helena

tack för kommentaren :). Har maggan också gått i pension? Henne gillade jag. Nu har jag Linda. Tycker inte alls om henne. En gång sa hon att hon var tvungen att laga en tand för att titta om det var hål där i. Sen när hon hade lagat den så frågade jag om det var nåt hål där i och då sa hon att hon inte kunde se det. Dum i huvet! Vill också byta, funderar på till Lyckeby. Jag vågar inte byta till privattandläkare eftersom dom kan lura på en massa onödiga kostnader på tänderna, eller vet du någon bra i karlskrona?

Postat av: blondiie

håller me dom frågar jämt massa frågor å sen tittar dom på en å väntar svar när man har deras näve i munnen! hatar å gå dit=)

ha en fin vecka=)

2008-11-17 @ 08:55:29
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: ♥ Mamma Jessica [19 år och en dotter på 5 år]

Hejhej:)

Har suttit och kollat igenom lite av mina kommentarer =) såg en kommentar från dig :)

Tänkte bara kika in och säga hej :)

2008-11-17 @ 10:25:39
URL: http://jyees89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback