Stan och fingerfärg

Jag och Theo har hunnit med en hel del sen jag hämtade han på dagis vid tre. Vi körde direkt in till stan, tittade på polarn o pyret, köpte korv till Theo som va hungrig och gick till biblioteket. Där tittade vi på alla böckerna på barnavdelningen, Theo målade, pusslade och busade lite med andra barn som var där. Rätt rolig idé att gå dit om man inte har något för sig i samband men en stadstripp. Hade glömt lånekortet, annars hade jag lånat ett par godnattsagor till Theo (och Katerina Janouch -stavas?- böcker till mej), eftersom jag tänkte att vi skulle ändra på våra kvällsrutiner nu.

Som det ser ut nu så somnar Theo i soffan eftersom det oftas är något man vill se på TV. Det handlar helt enkelt om lathet ifrån vår sida. Men nu tänkte jag/vi att vi skulle börja läsa saga och ligga tillsammans med honom i hans säng och få en mysig kvällsstund tillsammans, antingen jag och Theo eller Theo och hans pappa. Mys att bara ligga o småprata lite om vad som hänt på dagen och så.

När vi körde ifrån stan stannade vi och slängde en massa kartonger och sånt och stannade även till vid "skattkammaren". Sen vi kom hem har vi bäddat rent i sängen, lekt på Theos rum, kollat lite på Ice age och Theo har ätit middag. Just nu badar han eftersom vi precis har målat med fingerfärg.









Tur inte Theos pedantiska pappa va hemma och såg hur det såg ut i badrummet nyss. Färg överallt, på hela Theo och hela badkaret.

Kommentarer
Postat av: Linda

Man kan låna böcker utan lånekort, de gjorde jag för ett tag sen :) eller ja typ ett år sen hehe

Postat av: Linda

Han verkar vara en liten goding din kille.

2008-11-13 @ 13:30:41
URL: http://lindizzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback