Morgonstund har guld i mun

Jag har ju blivit bortskämd med att i stort sett aldrig behöva stressa iväg på morgonen. Idag körde jag halv åtta till skolan för att gå på föreläsning och i morgon är det tenta vid nio. Känner mej riktigt aktiv ju!
Vi är ju nästan alltid uppe innan klockan sju (enligt de nuvarande Theo rutinerna), men att kunna ligga kvar i sängen och kolla på Latjo lajban och äta frukost i lugn och ro är ju faktiskt guld värt.

Vi har det verkligen bra som har möjlighet att ha det såhär. För Theos skull så är det ju guld - helt underbart. Ändå att han fyller 2 år på torsdag så är han fortfarande liten och jag tror att barn har det bäst tillsammans med sina föräldrar så länge de är små. Sen är det bara en bonus att de har möjlighet att vara lite på dagis också. Där de bl.a. lär sig en massa bra saker, får leka med andra barn utan mamma eller pappa och får lära sig att lösa konflikter på egen hand.

Men som jag sagt innan så är jag sugen på att börja jobba lite, dock blir det ju isf bara halvtid på ett ungefär eftersom jag har skolan också. Så några långa dagis-dagar och hela dagis-veckor behöver det ju inte bli ändå. Hans pappa jobbar ju skift och är ledig en hel del i veckorna också. Men men, först och främst ska man hitta ett jobb att söka och sen ska man få det också, så nu tar vi det sakta i backarna. Jobb och utbildning är verkligen ångestframkallande!!

Vad ska jag göra med mitt liv?



Om vi slår våra kloka huvud ihop...*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback