Valborg och Kristianopel

Dagarna springer iväg och jag hinner inte med min blogg längre känner jag. Men det är väl så, skrivlusten går i perioder. Valborg tillbringades i allafall hos Ida och Patrik och dit kom även Susse och Morgan. Hade absolut jätte trevligt. Vi grillade, men vädret ville tyvärr inte som vi så vi satt inne och åt. Maten va super och efterrätten också! När S och M gick så avslutade vi kvällen med yatzy, som det brukar blir när vi umgås, haha.

I torsdags åkte vi ut till Kristianopel och mötte såklart regnet i Jämjö. Men vi hade kul ändå fast man fick ju tillbringa lite mer tid än man hade velat inomhus. Grillade även där och gick en promenad i hamnen och så. Bebisgos med Sigge också, icke att förglömma. Sötlöken! "Sijje", som Theo säger numera, haha.

Igår så började dagen redan vid sex eftersom Theo ville upp då. Vi mös lite i soffan med välling och barnprogram, hängde en massa tvätt och vid halv åtta ställde vi oss och bakade sockerkaka. Theo va en riktig stjärna på det. Speciellt på att vispa med elvispen över smeten, så det skvätte överallt.
Har börjat introducera ägg för Theo nu eftersom dom nya allergitesterna inte visade någon allergi. Och eftersom ägg är tillförlitligt på det testet så började vi med det, så tar vi mjölken sen. Den allergin är långsam, som hon uttryckte det, och visar inte alltid utslag på tester. Men vi håller alla våra tummar att det växt bort! Än så länge har det inte kommit någon reaktion på ägget, peppar peppar. Han har ätit sockerkaka och pannkaka med ägg så det bådar gott!

image472

image473

image474

Theo leker med sin nya tågbana, som han tycker om väldigt mycket!



Åter tillmorgon dagen. När klockan va tio hade vi både hunnit med det jag skrev innan och att duscha och äta frukost. Sen begav jag och Theo oss iväg för att hämta hans mormor och åka till Skopunkten, Maxi och Skokällan. Inhandlade 1 par skor och gummistövlar till Theo och ett par skor till Micke på Skopunkten och ett par till mej på Skokällan. På Maxi blev det bara blöjor! När vi kom hem hade Thilda kommit och Theo va inte sen på att mysa lite och visa sina nya skor.

image475

image476

image477

Barnens farmor kom också och hälsade på och tog en fika. Senare kom även mina föräldrar och syskon och grillade med oss och vi lekte en massa i lekparken både då och innan på dagen. Farbror Andreas och E kikade också förbi, en massa besök med andra ord. Jag somnade 20 i tio igår, så man va allt lite trött efter dagen.

Förmiddagen idag tillbringade vi ute i lekparkerna här utanför. Cyklade lite och åt frukt och mös i solen!

Nu sover Theo och när han vaknar ska vi ut och åka en runda, ska nog köpa en fritös!

Kommentarer
Postat av: emmzy

Ja, snart är den här fasen i livet över och det känns väl inte direkt så att jag jublar.. självklart döskönt att ha en utbildning, men fruktansvärt läskigt att inte ha en självklar trygghet som skolan faktiskt är. det blir nog bra till slut :) hoppas allt är bra med er också, och måste ju bara (ännu en gång) säga hur fruktansvärt lik jag tycker att Theo är Daniel. Jag tycker de ser likadana ut.. är det jag som är helt fel ute eller är det en återkommande kommentar? :) ha det topp. kram

Postat av: helena

Tycker också det är oansvarigt att låta barnen springa fritt nära vatten. Ohhhh om det vore så väl att han hade bjudit oss till USA. Det hade man inte tackat nej till :). jag återkommer mer om resmålet om det går av staplen. Haha, sanningens ögonblick är verkligen hur sjukt som helst..speciellt för han som sitter där nu. Vi tyckte så synd om tjejen.. ska bli spännande o se hur det slutar imorgon. :)

2008-05-03 @ 22:16:55
Postat av: Sofie

Ja det känns jättebra att man fått in en del rutiner redan. Hon är ju ändå bara 3 veckor. Men jag vet heller å andra sidan inte hur andra har det :).

Jag hoppas hennes "snällhet" håller i sig. Men mkt lär ändras och jag får vara glad för hur nuet ser ut :).

Vad söt Theo är, med busen i blicken :).
Kram

2008-05-03 @ 22:32:29
URL: http://FianSess.blogg.se
Postat av: Thessan

Söta dom är tillsammans :)

2008-05-04 @ 11:50:58
URL: http://tessibonkan.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback