Storstäda

Passade på att dammtorka och dammsuga överallt idag på förmiddagen, vädret va ju ändå inget att hänga i granen. Och välbehövligt va det också eftersom man skjutit på det nu när man varit ute hela dagarna. Så nu har jag toaletten kvar att städa och så ska jag torka golven innan lilleman vaknar från middagsvilan. Han slocknade som en sten redan halv elva idag. Inte konstigt man blir trött när man vaknar kvart i sex iofs. Tur han inte gör det varje dag i alla fall.

Nu ska jag strax fixa lite pannkaks smet och sen när vi ätit lunch så ska jag baka en blåbärspaj tänkte jag. Det går bra med Theos allergier, helt klart. Ägg verkar funka utan problem, har dock inte provat ge han rent ägg, men det är ju inget måste att äta det heller. Började lite smått med att ge honom mjölk i förgår. Han har fått en bulle med mjölk i och lite kex. Vi tar det sakta... Nästa steg blir en skiva ost eller så tänkte jag!
Att byta ut hans välling känns tyvärr som en omöjlighet. Alltså den han äter nu är verkligen äcklig, den smakar typ rå potatis. Vi har försökt byta till Eko-go istället som är lite kraftigare. Nutramigen, som han äter nu, är ju egentligen bara en modersmjölksersättning som det så fint heter. Men han bojkottade den totalt, han ska ha sin otäcka välling helt enkelt. Han är ju van vid den och såklart får han fortsätta med den om han nu vill det, och om man nu får de utskrivet trots att man inte är allergisk. Verkar ju inte så troligt kanske. Men sen så kan man ju faktiskt vara känslig mot ren mjölk. Som t.ex. ett helt glas mjölk eller välling. För välling borde väl också ingå i den kategorin?

Någon annan med allergiska barn? Hur har ni gått tillväga? Tips mottages gärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback