Somrigt

Barfota, shorts, t-shirt, plask i vattnet, klippa gräset med morfar och en massa bus. Sommar helt enkelt.
Det är verkligen underbart väder.. Tänk om det alltid kunde vara såhär? Det är just därför jag inte vill åka utomlands på våren, för den är ju helt underbar här hemma. Har i stort sett varit ute sen 8 i morse. Då intog vi frukosten på baksidan, och inte ens så dags behövde man mer än linne på sej. Och något på benen då förstås, men det förstod ni nog.

Grillade nu ikväll. Flintastek, potatis och gräddfil med gräslök. Och sallad till det. På valborg hade Ida fixat just potatis med gräddfil till det vi grillade, och det va nog bannemej första gången jag åt det till grillat. Gott va det i alla fall. Vi brukar alltid ha pastasallad eller pommes till, eller potatissallad..

Vad brukar ni grilla, och äta tillsammans med det grillade?


Kommentarer
Postat av: Louise

hej
ja de e skönt att de går bra i skolan. skönt att de går bra för dig med.
jag får reda på om jag kommer in i slutet av juli, så de e ngr spända månader man har framför sig nu.
men jag håller med, allt kommer va värt de efter alla år av slit då man sitter med ett fast jobb, anständig inkomst o kan leva ett gott lugnt skönt liv.
kmr jag inte in på ngn skola i höst söker jag arbete någonstan, dom ville ev att jag skulle stanna som tim.anställd på de sommar.vik. jag ska va på i sommar. du ska plugga vidare va? kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback