Sandlådor och sötsaker

Nu är Micke, Markus (Mickes kusin) och Theo och hämtar 2 stycken sandlådor å Beijer. En ska vi ha här hemma och en ska vi ha hos mina föräldrar. Perfekt! Skönt att ha en här på baksidan om man sitter ute och fikar eller så, så kan Theo leka där när han har tröttnat på fikat. På tal om fika så är han faktiskt inte så himla glad för kakor och sånt. Han har ju inte fått så mycket sånt dels för att det är ägg och mjölk i väldigt mycket och dels för att jag inte tycker att man behöver äta en massa skräp när man är så liten. Men nånting han fått upp ögonen nu på "äldre dar" är glass. Det händer väldigt ofta att glass är det första han säger när han slår upp sina blå och det händer också att han bojkottar frukosten för att istället stå och banka på frysen och skrika glass.

Jag är en hård men rättvis mamma. Man äter inte glass speciellt ofta och man äter heller inte glass klockan sju på morgonen, så är det bara. Han är 1½ och jag tycker inte man behöver hälla i sig läsk, äta massa godis eller massa andra sötsaker. Han älskar frukt och så länge det funkar så varför inte hålla sig till det? Och vatten slinker också ner för det mesta.

Theo är van vid våra "regler" och har fått lära sig från början vad som är rätt och fel. Självklart trotsar han, precis som alla andra barn, men tror minsann att man gjorde sig själv en stor tjänst genom att man började säga nej i tid.


image489

Detta är en min Theo börjat med på senaste tiden. I detta fallet va det en nonchalant "Ooo, jag kan nog banka liiite till i väggen nu när mamma ändå har kameran i näven". Annars kan det vara "Ooo, wow" eller "Ooo, vad jag är duktig" eller då "Oooo, GLASS".

Kommentarer
Postat av: Linda

Han é kanske de sötaste lilla barn jag har sett :)

Postat av: Sofie

hehe den minen har Viggo, min systerson, oxå. Sköldpaddan kallar Adam honom. Så söt när han gör den. Och den betyder verkligen allt möjligt haha :).

2008-05-16 @ 16:23:09
URL: http://FianSess.blogg.se
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

tack för alla tips! jag som lagade köttfärssås med havregrädde till middag ;)

2008-05-16 @ 20:48:25
URL: http://TUMADRE.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback