Samvetet




Theo började dagen med att rymma genom altandörren. Han lyckas då med allt han!

Får så dåligt samvete när man har så lite tid för lillfisen när man jobbar och pluggar hela tiden. Dom dagarna han är på dagis och jag jobbar kväll träffar man ju knappt honom alls. Men tur han har sin pappa hemma i alla fall, så vet jag att han har det bra. Och nu är det bara två veckor kvar, sen är det mycket lugnare igen och jag får mer tid för min lilla älskling. Sen kommer ju nästa problem - att man inte hinner träffa vännerna. Man får nog lära sig att plågas av det där dåliga samvetet på ett eller annat vis.

Idag har det varit en härlig dag, det tycker vi om. Theo va dagis ledig och jag har faktiskt lyckats kombinera lek och bus med honom och ändå fått en hel del gjort i skolan. Tur han sover middag :) Han slocknade som en sten ikväll efter att ha varit ute hela långa dagen. Åkte hem till Mickes moster och träffade hans kusin Markus, Simone och lille Adrian en stund innan Theo skulle sova. Theo och Adrian verkar verkligen komma bra överens redan, ändå om det skiljer 11 månader. Men det gör det ju mellan Theo och hans kompis Theo (som alltså är 11 månader äldre än vår Theo) också och nu när dom är så pass stora så tänker man ju inte så på det direkt.


Theo och Adrian

Idag på morgonen passade vi på att storhandla. Så nu är frys, kyl, skafferi och badrum fullt och uppdaterat med allt som saknades. Theo fick ett par sandaler, hittade ett par för 100 kr på Skokällan - halva priset, perfekt!
Blev även 2 t-shirtar och ett par shorts på Lindex. Måste ju ha lite sommarkläder ju lillkillen. Så idag invigde han shortsen vid poolen hos mamma och dom. Han skrattade hejdlöst när morbror Tim och pappa Micke hade vattenkrig - trots att han blev dyngsur. Han är tokig!

Har köpt ny kamera nu - äntligen. Så nu är jag något mer nöjd med bilderna =)




Han älskar bollar - kommer nog bli en hejare på bollsporter


Om du jobbar inom tekniska förvaltningen (tror jag, haha) så behöver du inte titta på nästa bild.


Theo tycker det är jättekul att kasta stenar i brunnarna - inte så bra va?
Han sitter där o säger: Plupp!

Nähe, lite trevligare sällskap än såhär får man väl va en fredag kväll - vilken flickvän man är ;)

Kommentarer
Postat av: emmzy

Jag tror bara att det dåliga samvetet stjäl en massa energi som man istället kan lägga på viktigare saker i livet. Du vet ju att du inte kan göra någonting åt situationen just nu, och då är det bara att se till att njuta av den tid som finns och ha gott samvete över det du hinner med! tips från coachen, som samtidigt bara försöker intala sig själv detsamma :)

Postat av: Thessan

Haha man vet ju själv hur man satt vid dom brunnarna när man var mindre :P

2008-05-23 @ 23:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback