Härliga vädret!

Det är verkligen vår, så himla härligt. Satt ute och pluggade på morgondagens tenta idag medan Micke rensade rabatterna. Lite nytta gör han minsann när han går hemma! Han är så duktigt så, jag har det bra jag. Hade nog aldrig kunnat finna mej i eller kunnat leva i en relation där kvinnan ska göra allt. Man ser på en del som städar, diskar, lagar mat, tar hand om barn m.m.m.. Listan kan göras lång! Här delar vi på det och det är himla skönt det.

Meningen va inte att jag skulle skriva här nu utan jag har som sagt tenta i morgon. Det är mycket i skolan nu, men det är kul! Jobbar ju bara 2 kvällar i veckan som det ser ut nu så man har ju tid till både skola och familj.
Känner mej verkligen nöjd med tillvaron, att man kan ge Theo så mycket tid! Skönt att slippa ha han så mycket på dagis, så man kan umgås tillsammans istället.
Det måste vara tufft (men fullt normalt och vanligt) att vara 2 heltidsarbetande föräldrar med barn. Är inte alls avundsjuk. Det där livet med "vakna, lämna på dagis, jobba, hämta på dagis, handla, laga mat, sova" lockar inte alls, men det kommer ju bli vardag för oss också nån gång! Men att plugga många år till känns inte skrämmande, utan snarare mer lockande, eftersom det ger mej mer tid till familjen.

Vad jag babblar på... Åter till pluggandet.

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

så fin blogg du har!

Postat av: marrebbalinda

Hej, kika gärna in i vår blogg och lägg en kommentar. Visa att du också bryr dej:)

ha en bra kväll, kram!

2008-05-06 @ 19:51:58
URL: http://sexualitetensuttryck.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback