Glass glass i stora lass

Theos favoritord är ju glass som jag nämnt innan. Nu har han börjat använda det som "vapen" när man säger till honom. Skäller man på han så tittar han med sån där oskuldsfull blick på en och säger glass med sin lenaste röst. Hur lätt är det att hålla sig för skratt då? Men när jag genomskådat baktanken med det hela så fick jag helt enkelt lära mej att hålla masken.



Ja, tänk om man ändå kunde duscha. Inte en chans att jag vare sej använder kokat vatten, ställer mej i en dusch eller tvättar våra kläder i detta äckliga vattnet. Och sköter hygienen? Nej tack. Tacka vet jag Imsdals vatten utan kolsyra. Micke har redan lovat att han ska stå vid vasken och spruta ut vatten till mej när jag tvättar bort mitt smink. Snäll sambo jag har va? =) För er som inte vet så är vårt vatten förorenat med bl.a. äckliga koliebakterier! Så det är ju typ som att dricka bajsvatten i toalettstolen. Blä.

Kommentarer
Postat av: Fia



ja fy tusan för dessa otäcka bakterier. Undrar hur länge det ska vara så. Upp mot en vecka pratade de om på radion igår?!

Postat av: sandra

Hej! Okej.. min farmor jobbade där innan, men det var många herrans år sedan! Men jag hade nog inte heller tyckt om den platsen.. känns så inklämt på något vis. Jag har sökt en hästskötarutbildning. Måste först läsa den för att kunna läsa vidare. Men jag sökte ju även en kurs i april, digital bildredigering på distans. Så jag hoppas jag kommer in på båda =) Puss

2008-05-29 @ 11:13:18
URL: http://www.finpixia.se
Postat av: Fia

Nope de med egen brunn påverkas inte. Var inne o kollade en extra gång på kommunens sida nu när du gjorde mej osäker :).



Så ja vi kan använda vårt, tack o lov. Lider verkligen med er som drabbats. Ni får komma hit o duscha :).



Stod nu på hemsidan att vattnet ska fortsätta kokas idag för det sista provsvaret är inte klart än. De 2 första visade inga bakterier.

Men jag hade inte heller velat koka utan köpt vatten istället. Hoppas det är över o rent snart igen!



Jo allt är bra med oss. Idag komemr Adam hem. Härligt :)!

Hur är de med er då? Är Theo frisk nu? LÄste att han varit sjuk stackaren..

Kram

2008-05-29 @ 11:44:21
URL: http://fiansess.blogg.se/
Postat av: Fia

imorgon runt lunch väntas det sista provsvaret vara klart stod det med :).

2008-05-29 @ 11:47:48
URL: http://fiansess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback