Fullt upp

Här är det fullt upp nu vill jag lova. Massa skola nu innan terminen är slut. Håller på med social omsorg som jag ska tenta av nästa vecka och sen ska jag dessutom läsa Arbetsmiljö och säkerhet på 2 veckor nu, för om 2 veckor är det nämligen sista dagen att göra tenta. Men det ska nog gå bra! Som grädde på moset så är det ju såklart jättemycket jobb nu och dom pengarna är mer än väldigt välkomna så det vill man ju inte heller tacka nej till.
Verkligen skönt att Theo har sin pappa hemma nu, i alla fall fram till i början på juni.

Igår träffade jag syon så över sommaren ska jag läsa Svenska B och Naturkunskap A via NTI på distans. Han tyckte jag tog mej vatten över huvudet och muttrade mest - märklig människa.

Han: Ja det blir ju inget solande på stranden för dej i sommar då, det ska du ju vara medveten om.
Jag: Nej, det hade det inte blivit om jag jobbade heller.
Han: Nej, men ett jobb är ju ett jobb, här måste du ju verkligen vara på topp och prestera.
Jag: ehum.. (Vad säger man? Presterar man inte på jobbet? Inte han i alla fall..) Jag ska koncentrera mej på detta nu och det ska nog gå bra..
Han: Men okej *slänger fram ansökningsblanketterna* Du får minsann ta den här chansen för någon mer blir det inte, dom kostar ju oss en j*vla massa pengar dom där NTI...

Så det va där skon klämde, det kostade pengar för dom. Han är minsann lite märklig den där människan för när jag kom in till han lite senare och bad han skriva i Arbetsmiljö och Säkerhet på min studieplan så sa han bara att: Javisst, vill du läsa så ska du såklart få läsa.

Kommentarer
Postat av: helena

haha, jag gissar på att det var Pelle. Han är skum men bra. Eller jag är lite kluven till om jag tycker det nu. Verkar ha haft en otrevlig ton mot dig. Men vadå, två ämnen är väl inte så farligt att läsa i sommar? För du har väl sommarlov från undersköterska-utbildningen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback