Lyckos mej!

Känner mej tyvärr inte alls på humör idag, har varit trött och haft huvudvärk. Slappade hela dagen när Theo va på dagis och när han kom hem så åt vi lite mellis och sen begav vi oss ut. Lekte i lekparken och promenerade i "skogen" på baksidan. Upp och ner för backarna och tittade på den fina utsikten! Ser ända in till stan här på höjden, inte dåligt med både utsikt över havet och över ån, haha!

Varje gång vi klär på oss och går ut så tänker jag på hur bra vi har det som bara kan öppna dörren och komma rakt ut. Man kan öppna och släppa ut Theo medan man själv klär på sej och det hade man minsann inte kunnat i stan. Vi kan sitta ute och grilla och ha det bra om somrarna på vår egna uteplats utan att behöva åka iväg för att göra det. Theo har fina områden omkring att leka i och två lekparker nästan utanför dörren.

Han går på ett jättebra dagis, tyvärr inte i nättraby men det funkar bra ändå. Eftersom jag bara kör dit och hem igen så blir det ju inte så drygt, hade varit värre om man skulle iväg på annat håll och jobba typ. Ännu bättre kommer det bli sen när det nya dagiset är färdigt i april, det ser vi fram emot. Så skönt att han både hemma och på dagis har så fin natur runt omkring så han slipper bli uppväxt på kullersten i stan!

Jag har en frisk, fin, välskapt son och en underbar sambo som alltid ställer upp och gör alldeles för mycket för mej. Jag har möjligheten att plugga eftersom vi har en lön till att leva på. Jag har min familj och mina vänner.
Vi har en stabil ekonomi, två bilar och lever gott! Vi kan åka på semester, har mat på bordet, kläder på kroppen och kan unna oss vardagslyx!

Vi har alla förutsättningar för att få ett helt underbart liv, varför klagar man? Det är minsann inte alla som har det så bra.

Lyckos mej...

image384

Kommentarer
Postat av: helena

Vad härligt att ni ha det så bra :).

2008-03-08 @ 18:54:59
Postat av: Jenny

Håller meddig till fullo, varför klaga när det finns dem som inte ens kommer i närheten av det vi har och det vi kan ge våra barn. bara för att man är ung betyder det inte att man inte kan ge allt o lite till till sina barn. Visst det ä långt till Holmsjö från stan men hon ha sina djur och naturen som hon kan springa fritt i, Vill ja komma till bullret o allt skitsnack så är ja i stan på tjugo min. Som sagt håller med dig=)

hoppas allt är bra annars..

//Jenny


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback