Ett löfte är ett löfte!

Nu va tentan i vård och omsorg gjord, skönt det. Det kändes bra och nu är det bara att hugga in i nästa ämne. Har en riktig utmaning framför mej nu, får inte ha några G alls i stort sett utan helst bara MVG. Hur ska man lyckas med det undrar jag då? Ja, det är som i idrott sa syon, "det är bara man själv som styr det". Såå om jag kommer in och börjar läsa till sjuksköterska nästa höst, alltså hösten 09, så har jag alltså ca 4,5 år tills jag är färdig pluggad from nu. Inte nog med det, sen är det 1,5 år till barnmorska också! Men innan man kan läsa vidare till det så måste man jobba ett tag.

Idag på morgonen innan jag och Theo körde till dagis så lovade jag han att vi skulle mata fåglarna i eftermiddag, så det ska vi göra när jag hämtat honom. Ett löfte är ett löfte, eller hur?

Annars står väl inte speciellt mycket på planeringen, skicka iväg lite jobbansökningar och sen diska, laga mat, tvätta och det där vanliga. Måste tvätta Theos overall och jacka och även en utav mina jackor så det blir väl några maskiner.

I morgon har jag validerings möte på morgonen, vilket innebär "ett möte att bevisa min kompetens" (!?) eftersom jag slapp göra praktiken inom äldrevården.

image416

image417

image418

Kommentarer
Postat av: Lina

hehe klart jag hade klätt ut henne ändå (utan mammas hjälp).. en klänning och en sjal hade dugit fint, smink har jag hela sminkväskan full (det vi använde idag) Det är ju inte det som är själv grejen. Dock hade hon inte blivit långa vägar lika söt som hon är idag.. hihi.. vår lilla kärring :D

Klart jag inte hade klätt min son (om jag nu haft nån) i kjol eller klänning, men som jag skrev i förra inlägget. "vanliga kläder" hade ju dugit fint till huckle, fräknar och rosiga kinder. Dösött ju! :D

Att alla barn hade olika (eller samma?) anledningar till att INTE klä ut sitt barn, tvivlar jag på. Det fanns väl ingen energi, ork, tid, vilja hos det flesta. Sen att några hade "bra" anledningar visst.. maybee.. vad det nu än skulle vara...

Förresten var det ju inte många bland "de stora" barnen heller som klätt ut sig... också tråkigt enligt mig.

Ska publicera alla komnetrarer sen, har fått en del, kul att se allas "reaktioner" och sätt att se det hela på!

Så ni ska byta?Vi fick också förfrågning om att byta avdelning, men tyckte det va synd att "slita från Ninni sina kompisar".. bara för att EN (som tyvär va den bästa) fröken slutar..Sen jobbar hon ju inte heltid heller vilket känns ännu mer dumt om man nu skulle bytt.. Men nu är ju inte Theo så mycket på dagis och gillar ni ingen av fröknarna så kan jag förstå om ni byter..

Jag gillar Katja och tycker att Lisa har tagit ett väldigt kliv upp. Kanske för att hon "måste" ta mer ansvar nu? *vad vet jag*

Jag tror det kommer bli kanon när de öppnar upp de nya lokalerna, kunde inte bli bättre och vi är helnöjda - vilket är huvudsaken att man är! :D

kramis

2008-03-19 @ 12:43:07
Postat av: Lina

hehe näe klart att ingen hade smink kvar (jo av de stora barnen), men att det kliade var det inte på tal om, vilket jag säkert tror att fröknarna hade sagt. men för säkerhetens skull ska jag fråga dom i morgon, för jag vill ju inte att Ninni ska få obehag av "sminket" - gäller ju även nästa år. Om det nu har kliat och så menar jag.

På den andra avdelningen (som mia ska jobba på) kan ju ingen av barnen ens gå, så jag har svårt att tänka mig att Ninni får en trygghet med massa krypande barn.. när hon själv springer rundor numera.. men men.. vi lägger ner här. Vi tycker olika helt enkelt! :)

Säg till när du börjar läsa nästa kurs, så kanske vi kan ta den där pluggdagen ihop. Tycker det är ganska svårt faktiskt, iaf kap om cellerna o gojset :P

Nähepp nu ska jag laga mat till familjen. Hoj hoj!

2008-03-19 @ 16:08:48
Postat av: anna L

jonna jag håller på dig =) herregud göra en så stor grej av påsken (Lina) ge dig.. att du bara orkar. Vi har ju alla olika traditioner

2008-03-19 @ 19:23:34
Postat av: Viktoria

Ja herregud. Håller med dig Jonna. Tänk vad ens åsikter kan uppröra:) Visst gör man som man vill utan att andra ska behöva bry sig. Har själv jobbat på dagis och vet hur "intresserade" barnen är att klä ut sig. Först i 3-4 års ålder börjar de att tycka att det är "lite" roligt. Har också sett barn med allergier och känslig hud. Inget man kletar smink på om man kan undvika. Är som att ge nötter till en som inte tål det. Men som sagt man gör som man vill. Du och din familj får nog en lika bra påsk för det.
Angående "kompisar" eller en vuxen trygghet så har du helt rätt. Kompisar växer på träd och de finns överallt. Men att bli lämnad av en förälder till en otrygg famn har jag sett för mycket av. Tyvärr.
Lycka till med skolan.

2008-03-19 @ 22:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback