En lång dag! och lite påsksnack =)

Dagen idag började klockan kvart över fem när Mickes klocka ringde och Theo vaknade. Bara att bita i det sura äpplet och stiga upp helt enkelt. Blev ju lite senare än vanligt igår eftersom det va födelsedagsfika hos Katta som fyllde år! Mycket trevligt att träffa vännerna och väldigt god fika också!

Theo skulle va på dagis vid åtta idag eftersom jag hade ett möte vid halv nio, så idag fick vi ge oss iväg tidigare än vanligt. Efter mitt möte bar det av till Rödeby för att hälsa på Malin och bebis! Man blir ju såå sugen, så liten o söt så. Där blev jag kvar tills kvart i ett eftersom jag skulle hämta Theo vid ett. När jag kom till dagis så att Theo och åt tacos, han hade somnat innan middagen så han fick äta då istället. Det innebar att jag blev kvar på dagis tills klockan va tjugo i två eftersom Mia och kocken Frida och vi satt och småpratade.. Trevligt! Underbara människor som tar sig tid, verkligen. Dom hade bara goda ord att säga om Theo vilket kändes roligt att höra, alltid e han lika glad säger dom alltid. Finns nog inget som kan göra en så stolt som ens barn!

Hamnade i en "påskkärring-debatt" igår också, haha. Fick ju lite försvar här, tack till er =) På bloggen det diskuterades så godkändes ju tyvärr bara dom positiva kommentarerna, och så mina då förstås, haha. Men det va ju kul o få lite andra åsikter här på min blogg. Allvarlig talat, är det inte skillnad på att sminka sej normalt som vi tjejer gör och att sminka sej till påskkärring? Vad jag kan minnas så kliade sånt som fasen, när man hade ett lager på kinderna, och det sa ju öven fröknarna igår. Att det skulle vara ohälsosamt med smink ska jag tydligen också ha sagt, antar att det va detta som tolkades som det: "Sminka han ville jag inte göra eftersom han har känslig hud och jag tror inte det är speciellt hälsosamt med massa smink på hans små kinder". Jag har inte mvg i svenska men när jag läser det så tolkar jag det som att det är ohälsosamt för Theo, pga hans exem-hud, och inte för alla. Eller vad tycker ni? Och seriöst, orka bry sej så om påsken!? Nästa år blir det kaske roligare, eller ialla fall om 2-3 år, DÅ tror jag barnen tycker att det är kul att klä ut sej.. Nu gör man ju det för att det är man själv som tycker det är kul mest! Sen är det ju självklart en kul grej med påskfest, absolut, med eller utan påskkläder. Det är ju faktiskt upp till var och en. Nog om detta...

Nu ska jag göra mej i ordning och sen blir det sängen och Criminal Minds. Efter det lär jag slockna som ett ljus, precis som Theo gjorde på soffan lite innan åtta. Sötnosen..

Kommentarer
Postat av: Sofie

Eftersom jag kommenterade i Linas blogg om påsken så kommenterar jag även här :).

Jag kan föstå att du inte vill sminka Theo när han har känslig hy. Det hade inte jag heller gjort.
Alla har sina egna traditioner och det måste även andra acceptera...
Nu valde jag kanske lite fel ordval när jag skrev att jag kunde hålla med om att det var dåligt när bara 2 barn var utklädda, det jag menar egentligen är att jag tycker det var förvånande.
Men jag anser inte att ngn som inte klär ut sitt barn är dålig, absolut inte!
Man avgör helt o hållet själv, men eftersom jag är lite påskgalen så hade nog jag gjort det. Men det är svårt o säga nu när jag inte ens har barn än :).
Mycket kan ändras :).

Ha en jättetrevlig påsk nu!
Har ni påsklov eller kör ni på som vanligt med skolan?
Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback