Boken framför mej men tankarna nån annanstans!

Jag är nog inte ensam om att ha en förmåga av att hamna nån helt annanstans i tanke världen när man sitter och läser något. Har tenta i morgon och har läst i stort sett hela dagen och gjort uppgifter. Så läser man och kommer efter halva stycket på att man inte har en aning om vad det handlade om. Har t.ex. funderat en hel del på bloggen. Att det inte känns som att jag kan skriva allt det som jag skulle vilja här. Tala är silver och tiga är guld, som man säger. Tankarna har gått väldigt mycket till att skaffa en helt anonym blogg och att lägga ut lite bilder och skriva lite allmänt här bara, men vi får se.

Men i alla fall, åter till läsandet. Man får läsa om samma sak femtioelva gånger, visst är det irriterande? Sen när man väl kommer in i det, då kommer man på att det är något viktigt man måste göra och så kan man inte släppa det förrän man har gjort det. Jag har nog allvarliga koncentrations problem alltså, haha.

Tänk er att det finns en person som egentligen borde vara väldigt nära, men som är väldigt långt borta. Och en vacker dag, när du levt ca 21 och ett halvt år dyker personen ifråga upp i tidningen. Så många gånger man har önskat och längtat efter att ses... Det närmsta man kommer är att titta på en bild i tidningen, eller på dataskärmen. Denna personen har hoppat in väldigt mycket mellan raderna i min kära bok, för att då återkomma till ämnet.
Det handlar bara om att våga, för man har inget att förlora på att försöka!

Kommentarer
Postat av: Lina

Lycka till med tentan! :)

Postat av: Lina

Jag har ju jobbat både måndag och tisdag, torsdags och fredags förra veckan var Ninni ledig och det va då de satte upp lappen på dörren - att de skulle ha PÅSKFEST.. Och det berättade dom klart o tydligt för fredrik,som skötte hämtning o lämning de dagarna, o han hade fått bra direktiv om vad som gällde (ang om utklädnings delen och andra roligheter som skulle ske under dagen) Kanske är det bara "vissa fröknar" som har informerat?

Att "sminket" skulle vara "Farligt" tror jag inte på, lite rouge och kajalprickar går ju knappast in i huden. Men visst, kanske om man har känsligt barn som reagerar på det - inget jag kan svara på eftersom Ninni inte är ett dugg känslig.

Sen tycker jag absolut att pojkar också kan ha huckle och rosiga kinder med fräknar, inte bara hatt. hade räckt med vanliga kläder till det.

Att dom inte förstår, gör dom ju klart inte. Men samtidigt förstår dom ju inte jultomten, födelsedagar osv heller. Ändå kommer tomten och man får "fina kläder på sig", tårta och paket.

För mig är det samma och jag TYCKER verkligen det va dåligt av föräldrarna. Men men. Ninni fick ju, och kommer få vara så länge hon vill, vara påskkärring, utklädd och skratta och peka åt sig själv i speglen, på påsken. För det tycker JAG att man ska få när man är barn, oavsett om man är 1 år eller 5 år..

Våra meningar skiljer sig helt enkelt, sen kan ja förstå att ni kanske inte har haft tid att engagera er och sett lappen osv eftersom ni har vatt på semester..

Kul att diskutera o hoppas inte du tar illa upp eller så :) Det gör absolut inte jag..

Härligt att det kändes bra på tentan! :D

2008-03-19 @ 11:47:24
URL: http://ninninusens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback