Midsommar firande

Jag va ju optimistisk som trodde att vädret skulle hålla i sig igår, men det va ju relativt bra i alla fall. Dock hoppade vi över att åka ut till Kristianopel på kvällen eftersom regnet hängde i luften. Skulle åkt ut till Malin, Benny och Sigge annars för dom va ett gäng som skulle grilla och så i hamnen där. Det får bli en annan gång helt enkelt. Micke jobbar ju hela helgen också så det blev ju en relativt tidig kväll igår.

Jag och Theo började ju dagen med ett midsommar bad och sen blev det dans runt midsommarstången nere vid ån här i byn, tillsammans med Theos mormor och morfar och en himla massa andra.




Kameran hängde inte med i Theos tempo. Jisses vad han sprang runt stången!

Sen blev det middagssovning, sill och potatis och sen glass och jordgubbar också såklart! Micke slutade vid tre och skyndade sig hem som bara den, men ändå sprang tiden iväg.


Jordgubbar är gott tycker Theo.

Vid halv sex tiden åkte vi ut till Hasslö för att fira lite med hans pappa, Marie och vänner till dom. Där fick Theo busa med Qinda och det tyckte dom både va himla kul!






Kisebebisarna va söta!

Så till slut blev det en trevlig midsommarafton ändå. Av någon konstig anledning är det något man går och väntar på och pratar om länge och väl, men sen när den dagen väl närmar sig så bestämmer man sig ändå i sista sekunden för vad man ska göra. Men som jag säkert sagt innan så är jag inte så mycket för det där med högtider längre. Visst, det är jättekul att hitta på något, men man kan ju faktiskt göra det vilken dag som helst på året! Det är som alla hjärtans dag, varför ska man ge något till varann just då? Roligare med spontana överraskningar då ju. Eller vad tycker ni?
För ovanlighetens skull så va det inte jag som skulle upp och jobba eller va gravid eller något annat, så jag slapp köra hem och kunde dricka lite öl!

Nu ska vi kika på en gammal Wallander film. Skulle sett What happens in Vegas, men det va kass kvalite på den nerladdningen. Så då skulle jag hyra nya Irene Huss filmen, men då hade OKQ8 stängt klockan sex - typiskt. Så fick hämta lite gamla filmer hos la familla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback