Lycka

Lycka är väl att komma hem ifrån jobbet till ett nystädat hem, upphängd, vikt och inplockad tvätt, ingen disk i diskhon och att slutligen få krypa ner i en renbäddad säng. Det är ganska skönt att ha en "hemmaman".

På måndag börjar han dock att jobba igen, vilket faktiskt ska bli skönt. Då blir det i alla fall lite mer ordning och reda på rutiner. Men det är ändå inte helt lätt att ha rutiner med ett skiftjobb. Och för den delen så är jag nog ingen rutin människa heller. Tycker om att ta dagen som den kommer och att leva som vi gör nu. Kunna vara flexibel och göra vad man känner för när man känner för det. Eftersom mina jobbtider är planerade en vecka i förväg och skolan är på distans så är ju det en perfekt kombination med Mickes skiftjobb!

Nu sitter jag här ute och pluggar på sista tentan jag har i morgon, i Arbetsmiljö och säkerhet. Sen är det ca 2 veckor skolledigt innan första sommarkursen drar igång och så pluggar jag fram till 1 augusti. Sen är det återigen nästan 2 veckor ledigt tills ordinarie skolschema drar igång. Trots att jag trivs väldigt bra med att plugga nu och faktiskt tycker att det är väldigt roligt så ska det bli skönt att få vila hjärnan lite dom veckorna.


En sjuk Theo för någon vecka sen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback