Söndagssyssla och härliga barn

När Theo somnade efter lunchen idag så la jag mej på soffan hos Thilda som tittade på barnprogram. Så fort hennes ögon slocknade så tog jag tag i att byta kanal och hittade Grease på TV4 film - vilken bra söndagssyssla. Den hade visserligen hållt på en timme, men vad gör väl det. Nu är den snart slut och jag gissar att kidsen vaknar ungefär lagom tills dess.

Denna helgen har Theo hällt ut sisådär 17 glas med dricka i. En del av misstag, men en del väldigt avsiktligt. Han ska ha allting som Thilda leker med, och det är visserligen ganska ömsesidigt, men jag är inte van vid att se han "bråkig". Märks att han verkligen "hävdar" sig nu när hon är här. Han är ju van att oftast ha alla grejer för sig själv och nu måste han dela med sig - jobbigt läge. Igår när vi va på Tosia tjatade han om en ballong och tjurade tills han fick en. Va ju drygt att vänta medan mamma tog ut pengar! När han fick sin ballong så bankade han med den på allt som kom i hans väg och asade den i marken, ifrån vagnen. När jag tog ballongen så ställde han sig upp och vägrade sitta i vagnen.

Visst är det härligt med barn ;)

Ida, Patrik och Felix va också med på Tosia, och hon tittade på med skräckblandad förtjusning i hopp om att hennes barn inte skulle bli så. Jag sa: bara vänta..
No more comments, haha. Kan ju tillägga att Felix är 3 veckor nu.
Hade dom inte haft en egen vilja  och testat gränser så vore det väl märkligt, dom måste ju lära sig igenom allt. Man ser på en del som är i Theos ålder som föräldrarna fortfarande behandlar som bebisar, som sitter som ljus i sina vagnar och varken säger bu eller bä. Men det vore ju för tråkigt det också!


Enda gången Theo tycker om vagnen är när han ska sova, annars går han helst själv

Kommentarer
Postat av: Catrin

Hej! har du gjort någon tårta som är mjölkfri till Theo? Till födelsedagskalas eller dylikt?:)

Postat av: Catrin

Ja, jag får göra det!:) Tack för förslaget!

2008-07-13 @ 21:37:20
URL: http://thildafisen.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej! Allt bra? Längesen jag va här o kikade in nu..



Näe, jag pluggade 100 % fram till innan sommaren, fasten vi va i Thaii. Och det gick bra. Jag ska även plugga då jag är mammaledig och då hade jag ju varit klar till nästa sommar (om ja pluggat 100 %) - men ska ju vara mammaledig fram till November. Därför kan jag "sakta ner" utan att känna stress. Kanon! :)



Ha en bra dag! kram

2008-07-14 @ 07:10:21
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: Linda

Är det en scooter han sitter i?? I så fall... är det en bra vagn?

2008-07-14 @ 16:40:42
URL: http://lindizzen.blogg.se/
Postat av: Lina

nejdå, jag valde bara att själv kunna välja vilka kurser och när jag ville läsa dom.. Istället för att gå som på ett schema.. :)



Tror ändå det är bättre att gå ner på 50 % och "Plugga lite hela tiden", än att sluta helt i 6 mån och sen gå på att igen.. Men vi får väl se, beror ju helt på hur nästa bäsebus är också.



Ninni var ju huur "snäll" som helst. Syskonet kanske har kolik?!



Så, jag tar dagen som den kommer.. :)





Förutom min eländiga foglossning är allt bara finfint med oss också :)



ha en skön dag (bland regnmolnen...?)



kram

2008-07-15 @ 07:37:39
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: Linda

tack! vi funderar på om vi ska köpa en scooter nu när 09-orna kommer nämligen.

2008-07-15 @ 10:12:55
URL: http://lindizzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback