Koncentrations problem och måsten

Idag har det varit mycket att stå i. Hade först prov mellan 9-11 som handlade om programmet Word. Jag gick in med inställningen att "det är ju lätt, det kan ju jag" men tji fick jag, va minsann lite att bita i. Sen va det ju en viss Theo som tyckte det va jättekul att klättra på mamma och så kom Theos farfar på besök mitt i alltihop. Alltid trevligt med besök men koncentrations förmågan va ju inte på topp direkt. Får hoppas på ett bra resultat i alla fall!
En vecka kvar till nästa prov som är på Excel och Powerpoint. Måste sätta igång med vård och omsorgs uppifterna också. Hade introduktion på den kursen mellan 13-15 idag. Blev klara vid halv tre typ, så jag hann in till stan och hitta en ny mössa till Theo innan jag hämtade han på dagis vid halv fyra.

Man är inte van vid att ha några måsten, så nu gäller det att komma in i det och hitta sig en bra studieteknik. Är ju lite skillnad att läsa hemma än om man sitter i skolbänken. Diciplinen måste va på topp! Men jag känner att det kommer funka bara man kommer igång lite.

Ångrade mej lite, måsten finns det alltid! Så som att man måste dammsuga, diska, torka golven och tvätta typ varenda eviga dag. För att inte tala om matlagningen, ett väldigt stort måste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback