Klagomuren är öppen

Först något positivt, dagis gick jättebra även idag. (Och nu blir det mest negativt) Känns som det kommer bli utdraget att vara med två dagar till utan att lämna han faktiskt. Men det är roligt att få vara med också, kommer ju sakna min plutt sen. Eftersom det är många som skolar in samtidigt nu så känns det däremot som personalen helt förlitar sej på föräldrarna vilket jag tycker är lite fel. Blir ju typ som att gå på öppna förskolan. Men det blir väl bra tids nog. Man kan ju förstå att det blir rörigt såhär i början.

När vi skulle köra till dagis så lät bilen som ett helt kärnkraftverk, bromsarna låg på. Skrapade som bara den men det blev bättre efter jag kört en bit som tur väl va. Efter dagis körde vi hem till Theos mormor och tog en snabbfika/lunch innan Theo skulle sova middag. Bilen hackar ju allt som oftast nuförtiden *suckar* men både idag och igår har den varit extrem. Känns lixom inte så kul att köra runt med barn i en rent ut sagt trafik farlig bil. Ska byta tennkablarna eftersom dom troligen är ur funktion eller hur man nu säger.

När vi skulle köra hem så hackade den lite, sen gick det bra en bit och sen bara hackade den tills den dog. Jag ställde mej i en vägkant och surade. Inte så farligt pinsamt heller ju, nej nej. Min snälla mamma kom med en dunk bensin eftersom jag tänkte att det kanske va bensin stopp. Just det, glömde säga att bensinmätaren inte heller fungerar. Tyvärr hjälpte inte det och jag blev arg och hoppade in i mammas bil och åkte därifrån. Är inte ett dugg sugen på att hämta biljävlen heller.

I eftermiddag ska vi åka på turné på bilfirmorna i staun tror jag. Nu är det dags för Jonna 21 år som hittils inte äger nånting, inte ens lägenheten jag bor i, att köpa sej en egen bil som är pålitlig och säker. Okej, jag äger bilen som just nu står halvt nerkörd i ett dike nånstans men den vill jag inte ha med o göra längre.

Kommentarer
Postat av: Helenafena

Fast det är ju inte ovanligt att man som 21åring varken äger bil eller lägenhet :). Lycka till med biljakten :)

2008-01-15 @ 14:27:00
Postat av: sandra

hahaha..

Postat av: Sofie

Vilken dag :). Usch jag veet hur pinsamt det är när alla bara glor när man står där som ett fån! :) Hoppas du hittar ngt i djungeln av bilar nu då :).

2008-01-15 @ 17:21:07
URL: http://FianSess.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback