Fynd ifrån Maxi!

Dagarna har gått så otroligt fort både igår och idag, härligt härligt! Idag efter Theo hade sovit middag så hängde vi tvätt, skalade och skivade poptatis. Eller vi skivade inte potatis, det är jag för lat för, det gjorde min kära köks assistent. La potatisen i en gryta med vatten och sen begav vi oss till Maxi för att titta till rean vi fått information om ifrån faster Therese. Gjorde riktiga fynd. Allt detta för 78 kronor! Halva rea priset.

image289


För övrigt är jag väl inget fan av att handla kläder på Maxi men detta kunde jag inte motstå, perfekt nu till dagis starten. Fråga mej förresten inte varför bilden kom på det hållet för så tog jag minsann inte den.

Efter det gick vi in på coop eftersom jag tycker det är bättre att handla där. Snabbt och smidigt med deras shop-express! Sen va det bara till att brumma hem och fixa maten. Potatisgratäng och fläskfilé som jag även hade bjudit in min kära mamma, broder T och D på. Det va uppskattat och mycket gott!

Gjorde gratängen á la Angelica, vilket innebär att man kokar upp potatisen, grädden (eller vad man nu använder), kryddor, lök eller vad man nu vill ha, innan man sätter in det i ugnen. Blir så krämigt och gott då, tack för det tipset! Går ju dessutom fortare i ugnen också. Tycker jag minsann att ni ska prova om ni inte redan gjort det.

Kommentarer
Postat av: Lina

Japps.. så skulle man kunna uttrycka det. REA på IKEA :D Och vilka klipp jag gjorde sen då! *nöjd*

men jag är inte den enda som gjort klipp idag ser jag. Kalasfina kläder ju! Själv har jag nog aldrig köpt ett klädesplagg på MAXi eller coop.. men man kanske ska ha ögonen öppna då..

Fanns det några tjejkläder? :D

Postat av: Angelica

Hej, vilka fynd du har gjort =) Jag är precis klar med min ekonomiuppgift- så tråkigt. Kul att man kan bidra med något i matlagningsväg, fint me potatisgratäng. Lägenheten var super, 2 plan med egen ganska stor trädgård så det var mer som ett riktigt radhus, så vi håller tummarna =) Kram

2008-01-09 @ 21:52:07
Postat av: Tessan

Oj vilka klipp :D

2008-01-09 @ 21:54:40
URL: http://tessibonkan.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback