Dagen som gått...

Vilket härligt väder det varit idag, trots att det inte varit någon sol direkt så va det riktigt härligt ute. Fick lite inspiration när jag läste Angelicas blogg igår och såg att hon putsat fönstrena, så idag va det min tur. Tog med mej Theo ut vid tio tiden och putsade alla fönster på utsidan. Theo hade jätte roligt och skulle leka med allt han inte fick och stoppa stenar i munnen, så det tog lite längre tid än normalt. Micke höll på att städa vår klädkammare inne men kom ut när han va färdig och gjorde oss sällskap. Så i morgon blir det till att putsa insidan också. Provade att använda spolarvätska (!?) i vattnet denna gången som jag fått tips om, och jag lovar att dom blev glänsande rena utan problem!

Så eftersom vi gjort lite nytta idag tyckte vi att vi va värda McDonalds. Händer ju inte allt för ofta att man äter det och eftersom jag gillar El Maco så tog vi oss en sån idag. I morgon däremot ska vi göra köttfärs och kantarell paj, har fått ett tips om en som ska vara riktigt god. Vi passade på att handla allt som ska va till den så man har det klart tills i morgon. Nu när lönen kommer och den nya budgeten ska följas så blir det verkligen till att vecko handla och planera måltiderna. Så drygt att behöva småhandla hela tiden. Ska bli skönt att börja använda Coop Visa-kortet så vi har ett gemensamt konto så båda kan handla och tanka ifrån samma kassa så att säga, så slipper man tänka på att Micke måste följa med och handla för att jag ska slippa betala ;) *ironi*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback