Att sakna, på sin saknade egentid!

Senaste tiden har jag verkligen kännt att jag behöver mer egen tid, att jag helt enkelt borde hitta på mer kul och inte bara sitta här hemma och ruttna. Riktigt så illa är det inte, jag trivs med att vara "hemmafru" och jag älskar att va hemma med Theo, men jag måste få vara bara Jonna ibland också. Man kan leva hur länge som helst på att bara ha gjort något roligt på egen hand!

Nu har jag egen tid. Theo är på dagis idag, han har varit där sen tio och jag ska hämta han halv två. Och vad gör jag? Jo jag sitter här hemma och saknar min plutt! Har faktiskt gjort lite nytta, som att göra färdigt och skicka in min första datauppgift. Har även plockat undan, diskat och donat lite här hemma. Kände att jag inte ville "boka upp mej" med någon eller så nu när det bara är inskolning, vem vet, rätt vad det är så kanske dom ringer och säger att han är helt otröstligt ledsen och jag måste komma på stört! Då är det ju dumt att sitta med en vän och fika på stan ju. Jag passar helt enkelt på att göra massa nytta dom här dagarna så att jag nästa vecka kan unna mej något roligt nån av dagarna han är på dagis!


En gammal bild tagen med mobilen, därav kvaliten. Får rikiga flashbacks när man tittar på denna. Theo i knät som ler med hela munnen. Jag med fötterna på bordet. Vällingflaskan, minifom dropparna . . .
Bebistiden helt enkelt!

image313

Kommentarer
Postat av: anna

jodå, jag tycker det har gått jättebra sen han blev opererad. han har inte haft så ont som de trodde på sjukhuset att han skulle ha. han är pigg o glad liksom :) dagisplats har vi inte fått än...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback