Upptagen

För första gången på typ ett och ett halvt år så känner jag mig rätt upptagen av någon anledning. Har till och med fått köpa mig en almenacka. Det är ju inte så att det är semester för mej när Theo är på dagis, som vissa verkar tro, utan då är det plugga plugga plugga som gäller. I morgon är det dags för prov nummer 3 i datakursen och på fredag ska vi ha det fjärde och sista. Skönt att ha den avklarad sen och kunna koncentrera sig på vård och omsorg som också kört igång nu. Ska bli riktigt skönt med mer poäng till betyget som man kan ha och söka vidare på sen och även att ha en utbildning, det känns bra!

Kommer att öka Theos dagis tid till 20 timmar, känner att jag behöver det. Skönare att få det gjort på dagarna också än att behöva sitta hela kvällarna. Så detta blir Theos första 4 dagars vecka på dagis, men på fredag ska han bara va där i 3 timmar så det är ju inte så farligt precis. Men att ha han hemma när jag har prov känns inte som ett alternativ med tanke på att jag verkligen behöver lugn och ro för att kunna koncentrera mig på det. Och lugn och ro är det sista det blir med Theo i närheten, härliga ungen :)

Han va så trött ikväll när vi va ute och gick så han somnade i vagnen vid 20 över fem. Dock fick han inte sova för natten redan då utan han vaknade till efter en kort powernap och höll sig vaken en stund till.

image341



Nu har jag ätit brieost och rån, inte dumt det minsann. Ska ta och hoppa in i sängen och kolla på Gynning. I morgon ska jag titta på Juno som jag hört så mycket om och som jag tjatat på min bror att han ska ladda ner i flera veckor - utan resultat. Fick ta saken i egna händer idag!

Kommentarer
Postat av: katta

du måste berätta om filmen när du sett den! :)jag me hört typ alla prata om den. kram

2008-02-05 @ 22:24:39
Postat av: Angelica

Hello, busy busy Jonna nuförtiden haha =) Hoppas Theo tycker det blir kul med fotbollen, vår Theo tyckte mest om att flytta konerna sist han var där- men nu gör vi ett nytt försök...dom kanske kan inspirera varandra. Vi fick inte lägenheten- var två som hade tackat ja igår kväll som var innan oss i kön *orka* Kul med Juno, jag grät i och för sig haha det ska man nog inte göra eftersom det är en komedi =) Ses på lördag- kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback