Tillbaka till vardagen

Idag blir det inget slappande på soffan framför 3 beck filmer utan idag blir det till att läsa en himla massa sidor i min kära vård och omsorgs bok. Ska blir skönt att göra lite nytta! Men först tyckte jag att jag kunde vara värd att skriva lite blogg.

Lämnade Theo på dagis vid nio och det gick hur bra som helst. Hans favoritfröken kom fram till oss och han sken upp som en sol. Kramades lite med mammsen och sen hoppade han ner och lekte och sa inte ett ord när jag gick. Kändes ju kalas! Trodde det skulle bli riktigt jobbigt att lämna honom idag när han va hemma hela förra veckan.

Ska bli endel omorganiseringar på dagiset i samband med att dom flyttar upp till de nya lokalerna. Fattar verkligen inte varför men personalen ska blandas om på de olika avdelningarna. Eftersom det är 2 nya avdelningar som ska öppnas så blir det ju en hel del ny personal och Theos favoritfröken ska byta avdelning. Dom som kommer vara på Theos nuvarande avdelning är ny personal och en som är på hans avdeling nu kommer att va kvar, men känner inte sådär speciellt mycket för henne.

Så vi fick erbjudande om att byta avdelning och det tackade jag ja till. Theo gillar henne skarpt alltså och jag också. Det är alltid hon som tar honom när jag lämnar, det är alltid hon som är med honom när jag hämtar (om han inte lullar runt ensammen då :) ), det är alltid hon som berättar allting och ger all den info man behöver och det är hon som jag känner bryr sej mest.

Vad tycker ni, gör jag rätt eller fel som väljer att byta? Visst, det kommer bli nya barn, men vi känner även endel av dom sen innan som tur väl är. Sen känner jag att det är ju ändå personalen som är tryggheten, nya kompisar hittar dom ju direkt.

Vill ju bara prinsens bästa...


image371

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag tror du gör helt rätt Jonna. Det är ju som du säger. Personalen ger trygghet och kompisar får de små hur lät som helst!
Viktigt att ni som föräldrar också känner er trygga, tror Theo känner av det ganska väl.

Lycka till med pluggandet idag!

Postat av: helena

haha du måste ju bara se det. Du vet inte vad du går miste om. Så gå in på svt.se och klicka dig fram till Andra avenyn och så kolla du på avsnitten i PLAY så slipper du en massa hackande. hihi :).

Mjoooo vi har våra aningar som sagt vem som ligger bakom kommentarerna.

2008-02-25 @ 11:30:53
Postat av: Thessan

Det blir säkert jätte bra :) Det är ju viktigt att du som förälder känner dig trygg med personalen :)

2008-02-25 @ 16:59:47
URL: http://Tessibonkan.bilddagboken.se
Postat av: Linda

Jag tycker du gör helt rätt!
Klart den lille ska ha de bra :)

2008-02-25 @ 19:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback