Makt-missbrukande mammor!

Är det inte så att i många fall så missbrukar mammorna sin makt? Läste en artikel igår kväll i tidningen Föräldrar & Barn där det stod om en kille som kämpade över att få gemensam vårdnad om sitt barn. 2006 ändrade man lagen så att det är lättare för mammorna att få ensam vårdnad. För drar pappan vidare det till rätten och föräldrarna har sammarbetssvårigheter så döms man inte till gemensam vårdnad. Helt sjukt enligt mej!

Ensam vårdnad kan man ha om barnet lever under missförhållanden! Att man inte vågar släppa iväg sitt barn till någon som missbrukar t.ex. droger eller någon som är våldsam mot sej själv och barnet, det är ju fullt förståligt.
Det är inget som mamman ska kunna välja för att hon vill ha en massa bidrag och pengar för att kuna överleva!

Men, som det stod i tidningen, lagförändringar bör söka lösningar, inte verktyg till mer konflikter!

Man måste ju tänka på vad som är viktigast och bäst för barnet - att de vuxna har sammarbetssvårigheter eller att barnet förlorar den ena föräldern?

Personligen tycker jag inte att det borde finnas som val att välja ensam vårdnad under normala omständigheter. Man är två om att göra barn och då är man minsann två om att vårda det också! Ändå att det "bara är en underskrift på ett papper" så skulle det ju kännas som att bli snuvad på hela föräldratiteln!

Kommentarer
Postat av: marie

håller med dig jonna!
va roligt det lät med fotbollsskola, det kanske är något för min son också, massor med spring i benen och älskar verkligen att spela boll! ang mitt inlägg om min skyddsängel. har varit i kontakt med en kvinna som säger sig kunna tala med andar och i slutet av mars ska vi träffas. hon trodde på det jag beskrev att det inte va någon skyddsängel, utan snarare någon från andra sidan som har anknytning till min familj. eftersom han varit här i huset och i min brors lägenhet. det är ingen som gått bort i detta huset, innan oss ägde mamma o dem det och innan dem ägde ett äldre par huset, det va också dem som lät bygga det 79.så huset är inte så gammalt heller!kram

2008-02-27 @ 16:24:04
Postat av: Sofie

Ja jag håller helt med! Det är helt sjukt.
Jag måste säga att jag blev lite småchockad när vi fick frågan. Trodde det var helt självklart så länge man var tillsammans osv. En annan sak om man separerar och barnen av olika skäl inte kan bo hos den ena föräldern.

Postat av: Catrin

av nån kontig anlednning så känner jag mig träffad? Borde jag göra de lr?

2008-02-27 @ 22:29:54
URL: http://thildafisen.blogg.se
Postat av: Anna svarar

ja visst är dom :)
jag ska jobba med att designa kök på electrolux home här i stan. om jag och min chef nu kommer fram till något bra schema..... det går inte jättebra kan jag meddela... :(

2008-02-28 @ 07:50:45
URL: http://annablogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback