Att gå själv och mata "ankorna"

Idag tog Theo och jag oss en promenad på morgonen, ordagrant. Theos vagn va nämligen hos hans mormor så även Theo fick promenera! Han tycker ju det är så roligt att gå själv, speciellt i nerförsbackar, så vi gick igenom skogen på baksidan i den relativt branta backen. Och han skrattade så gott!

Gick ner till ån och matade fåglarna vilket verligen va en succe denna gången. Va typ tjugo änder där som flockades runt oss och Theo åt bara upp dom två första bitarna denna gången, resten delade han med sej av. En "anka" kom till och med fram och tog brödet ur handen på han, då tittade han lite skeptiskt, haha.

Gick vidare upp mot mina föräldrar men mormor kom och mötte oss med vagnen när vi nästan va framme. Efter det så spatserade jag, med Theo i vagnen, till öppna förskolan och tillbringade förmiddagen där.
När vi kom hem vid halv tolv tiden fick Theo lunch och sen somnade han gott i vår säng vilket jag också höll på och göra. Men jag gick upp igen och gjorde dom sista finputsningarna av ett arbete som ska lämnas in på måndag. Har även diskat, vikt lite tvätt, rensat "dammfiltret" i tumlaren mm.

Nu ska jag göra ytterligare ett försök att väcka Theo eftersom vi ska till doktorn vid tre. Han har sån envis hosta som inte vill ge med sig så tänkte dom skulle få lyssna lite på han. Och Theos högkostnadskort går ut i april så man får ju passa på att få lite ny hostmedicin utskriven nu till ett väldigt förmånligt pris! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback