Roliga saker och onda måsten

Denna veckan har jag och Theo varit ensamma i stort sett varenda dag. Micke jobbade eftermiddag måndag till onsdag, i torsdags var han på utbildning hela dagen och sen ute och åt med jobbet på kvällen. I fredags var han ledig på dagen, men då blev det ju ett par timmar på sjukhuset och sen plugg för mig. Han började i fredags kväll och jobbar natt hela helgen, går av tisdag morgon. Så på måndag blir det mys med glögg, julklappsinslagning och så ska skinkan göras!

Theo och jag har fixat lite julgodis i veckan. Det blev recept ifrån Leila och det blev smaskigt. Gräddkola, som visserligen smakade som knäck och Rocky road blev det.




Theo gillade Rocky road, så gjorde ett gäng utan nötter till honom.

Natten till igår var hemsk. Theo hostade och hade det jobbigt med andningen hela natten och därav sov vi inte speciellt mycket. Han sov en kvart (!!) på dagen, så vid tre tog jag ut han i vagnen så sov han gott till fem. Vid fyra begav jag och Micke oss på 70 års kalas, hans mormor har fyllt år i veckan, och under tiden så passade Theos mormor och morfar honom så han fick sova ut och vara i lite lugn och ro. Vi stannade bara till sex eftersom Micke började sju igen. Väl hemma så stod Theos temp på 39 grader, så det blev mys på soffan för oss. Han sov i alla fall gott i natt, och nu sover han middag.

Eftersom vi fått tillbringa dagen inne idag pga hans feber så har vi passat på att göra lite onda måsten. Theo har hjälpt mig att torka av alla skåpsluckor i köket och kylen och frysen. Har även frostat av frysen och städat lite i skåpen. Förutom att jag tappade ut typ en hel plåt med vatten på golvet och att Theo i samma veva passade på och kissa i allt vatten (jag lovar att jag också va kissnödig av allt droppande och vattenplaskande, haha) så gick det bra. En bra kvinna reder sig själv.

Igår försökte jag städa, sortera och röja undan lite på Theos rum så idag när Micke vaknar åker dammsugaren fram och sen ska golven torkas. Mickes mamma skulle visst komma och hälsa på sen också, så då ska vi vara färdiga och hinna ta en fika med henne, innan Micke återigen ska jobba klockan sju. Just det, middag ska vi också äta nån gång kanske. Idag blir det hemmagjort pizza. Theo har börjat tjata om pizza så fort man åker/går förbi pizzerian, och eftersom han är sjuk så får han välja mat idag! Alternativen han fick va pizza, pizza eller pizza.. ;)

Kommentarer
Postat av: Lina

Oj, ja där har du minsann analyserat ingående :P



Minns inte riktigt när det var jag skickade in mitt mail, men det var faktiskt några dagar innan jag bloggade om det. Kanske en vecka innan?



Ska jag vara ärlig TROR jag att de inte förväntat sig sån respons.. och kanske var det så att de inte "vågade" neka en "större blogg" (eller en med många läsare) - eftersom denna skulle skriva det i bloggen som i sin tur hade gått ut till många andra.



Hur vidare de ville man skulle skriva i bloggen, för att få linserna, har jag inte en aning om?! Jag bara skrev :)



Och ja, jag kommer få linserna.. Känns dock inte lika skoj längre eftersom det verkar som att det är alldeles för många som gjort rätt - men som ändå inte fått. Dumt. Väldigt dumt. Då kunde de ju istället skrivit "de 1000 första.." eller nåt!



Hoppas ni haft en underbar jul i alla fall :)



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback