Julveckan

Ja nu har det varit helg en hel vecka nästan och uppdateringar har det varit väldigt dåligt med. Men så är det när man är lediga tillsammans och man har en massa annat att göra. Datorn är ju knappast prio ett lixom.

Veckan började med trängsel i julhandeln. På måndagen var jag och Theo inne med Malin och Sigge och hittade de flesta sista julklapparna (trodde jag). Vi strosade runt, åt korv och bara umgicks. Massa folk var det, fick inte ens en parkering i Åhlens parkeringshus och då är det illa. Mer parkeingar åt Karlskrona tack!
På tisdagen blev det återigen en tur till stan och då handlade jag ännu mer julklappar. Det är ju så roligt och man kommer ju på mer man vill köpa hela tiden. Jag älskar verkligen att ge bort presenter!

På tisdagkvällen, dan före doppare dan, var det dags för det årliga julfirandet hos Mickes farmor med hela släkten på den sidan. God mat (fast jag har konstaterat att jag egentligen inte gillar julbord alls faktiskt) och fullt ös hela kvällen.






Pippi tittande och glassätande för att varva ner lite... för en stund i alla fall!


På julaftons morgon tog vi det lugnt och åt skink macka och det där som tillhör. Åkte sedan ut till barnens farfar, där det var fullt hus. Tillbringade dagen fram till klockan var 14 där, då vi begav oss hemåt. Fixade fika och förberedde för julbordet innan Kalle. Lagom till Kalle skulle börja kom mina föräldrar, syskon och min mormor, och efter Kalle kom som vanligt tomten. Vi hade varit väldigt snälla i år tydligen, för han hade sjukt mycket julklappar med sig.




En sjuk Theo som var rädd för tomten. Jag hade visst inte ens tid att sätta
på mej att halsband!


Theo fick bl.a. sacco säck, eltandborste, pussel, film, kläder, radiostyrd bil och mycket mera. Thilda fick kassaapparat, spel, memory, docka med massa tillbehör, pussel och en hel del annat även hon. Jag fick kläder, smink och mössa och gemensamt fick vi nån ljusgrej, massa pengar, Wii fit, såndär electrolux flux dammsugare och guitar heroe. Blev alltså en heeel del.



Theo fick över 40 graders feber och en släng av ögoninflammation på julafton. Han hade 40,3 MED ipren, stackaren. Blev lite orolig där ett tag och ringde upplysningen som gav mej max doserna av både ipren och alvedon som jag kunde ge honom och sen sänktes den snabbt. Vi andra roade oss med att spela Wii fit efter julbordet, och såklart en massa Theo mys också! Va så himla mysigt att bara umgås, skratta, spela och ha det bra. Jättekul att Thilda var här också. Och framförallt var det underbart att vara hemma. När man får en egen familj så får man skapa sej egna traditioner tycker jag, och jag tycker att barnen ska få vara hemma på julafton. Hoppas vi har ett hus nästa år, då ska jag inte lämna det på HELA dagen.

Juldagen blev lugn, Theo var feberfri (den har gått upp och ner i en vecka sisådär varannan dag) och han vilade upp sig och lekte med alla nya grejer. På eftermiddagen blev det lutfisk hos mina föräldrar, såå underbart gott. På annandagen hade tomten visst varit och lämnat ett paket i affären till Theo.



Det var ifrån min faster Nettan och Annelie. Badrock ifrån polarn o pyret, en jätte fin bok med bl.a. olika sånger och ramsor med tillhörande skiva, reflexer och badgrejer! Tack snälla, och ja, tack alla, för alla fina paket!
På annandagen var vi också hos Mickes mamma och åt kalkon och en massa julgodis med alla hans syskon med familj/sambos. Jätte trevligt, och fullt ös även där.

Igår hade vi brunch här med mina föräldrar, syskon och Jennie. Åt upp all julmat och det som blev kvar slängde vi, det vill vi inte se mer nu. Blev lite Wii spelande även denna dag. Theo han leker mest med alla nya grejer han och är nöjd och glad över att vi är lediga tillsammans och umgås med alla nära och kära. Det är det viktigaste med julen.

Med julen kommer också rean och det blev en del fynd på Lindex.






Så nu har ni lite att läsa igenom till nästa gång! Det blir nog i morgon, för nu ska jag mysa med min älskling. Popcorn, fanta och film!

Kommentarer
Postat av: Thessan

Yeah kul med sån uppdatering när man kan sitta & läsa i lugn & ro :)

Postat av: Jennie

jag vet, det är inte sant hur elaka människor kan faktiskt vara. så gulligt sagt! världens bästa jonna & världens bästa jennie ;)

2008-12-29 @ 16:52:46
URL: http://gynnas.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback