Tredje dagen gillt!

Theo hann vara på dagis i tre dagar innan han blev sjuk. Förkylningen kom smygandes igår eftermiddag och i natt vaknade han med feber. På dagis hade dom tänkt att dom "stora" barnen, skulle börja sova inne nu, istället för ute i vagnen. Men vi fick såklart välja själva. Jag anser inte att valet är så svårt - ute känns bäst! Då kanske man slipper varannan "sjuka" i alla fall. Hoppas, hoppas, hoppas.

Igår kväll var familjen Dahlberg/Johnsson här och åt tacos med oss. Till efterrätt blev det glass som dom hade med sej. Barnen busade och vi satt och snackade en massa - som det brukar bli. Lika bra att inte skriva något om konversationerna om "det där skärrosa man hittar när man delar på dom två svarta" eller om våra diskussioner kring hur det går till på äldre vuxnas trädgårdsfester för då tror nog inte folk att vi är kloka.

Eftersom Theo är sjuk har dagen idag varit lugn. Så trist att man inte har kunnat vara ute i det härliga vädret. Jag åkte i alla fall med mamma en runda och handlade. Blev lite kläder till Theo på Lindex och så var vi på City gross. Alltid är det något som måste handlas. Nu ikväll är Micke iväg hos Roger och Tessan på lite fest och jag sitter här ensammen och slötittar lite på tv och funderar på vad jag ska bli när jag blir stor.

Har insett att allting jag vill bli har en viss sammankoppling. Sjuksköterska (barnmorska/barnsjuksköterska på barn), Hyper Island - buissniess management, socionom, mäklare och nu, det senaste jag kom på, förskolelärare. Okej, man kanske inte kan koppla samman allt, men jag vill jobba med barn som ni ser. Samtidigt som jag gärna vill styra och ställa lite och inte vara den som är under alla andra. Vill gärna jobba med människor. Min, sedan en tid tillbaka, lite hemliga dröm.. den innefattar allt detta. Men om jag ska läsa i så många år innan jag kan genomföra den så kanske inte efterfrågan är som den är idag?

Fan vad komplicerat det är att bli vuxen!



Här var förmodligen Theos största problem att han inte kunde släppa bordet och gå själv, vilket är ett nog så stort problem i den åldern. Men tänk så skönt att vara så liten ändå.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Tack för en trevlig kväll igår, många roliga skratt blev det ju =)

2008-08-30 @ 21:49:30
Postat av: Helenafena

Utbildningen till förskolelärare verkar rolig tycker jag. Roliga uppgifter o sånt :)

2008-08-31 @ 09:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback