Present och kärlek

Lovade ju häromdagen att visa bild på presenten som Theo och Thilda fick, så här kommer den.





Ett mysigt akvarium med delfiner som simmar runt. Theo älskar att titta på det och vill ha det tänt på kvällen när han ska somna. Mysbelysning. Helst ska han ha spöket och hans stjärnlampa på väggen tända också, gosungen. Han sover just nu sött i sin säng. Har börjat med att ligga hos honom på kvällarna nu så han somnar i sängen. Innan har han ju som jag sagt tidigare velat somna hos oss på soffan men jag känner att det är dags att få in lite rutiner nu inför hösten. Så tänkte ta det stegvis nu.

Först ligga i sängen med honom tills han somnar. Efter ett par dar kan man istället sitta bredvid sängen tills han somnar för att till slut få honom att somna själv efter att man t.ex. läst saga eller sjungt lite. Alltså att vi går ut efter man läst eller sjungt färdigt. Vad tror ni om det? Jag tror ändå på att man får ta det som det kommer. Vill ju ge han all kärlek i världen och vill han somna med någon av oss så visst, självklart får han det då!

Det går inte att skämma bort sina barn med kärlek.

Kommentarer
Postat av: helena

Gud vad mysigt. Ett sånt akvarie vill jag ha. Det skulle sitta fint i min lilla studentlägenhet :)

2008-08-13 @ 00:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback