Mini semestern

Nu är vi hemma ifrån vår lilla mini semester. Eller ja, det var ett par timmar sen. Har hunnit med middagslagning, diskning och tvättning. Och eftersom vi satt i bilen ett tag (på vägen hem alltså) så gick jag ut med Theo i regnrusket så han fick springa av sig sin energi. Han gick själv upp till sin morfar och hälsade på en snabbis - han är så duktig min kille.

Vi har haft det bra i alla fall. I går så var det jättefint väder i Helsingborg, dock lite blåsigt. Vi tog en skogspromenad ifrån vandrarhemmet ner till stranden. Helsingborg är verkligen fint, det är ett ställe både jag och Micke skulle kunna tänka oss att flytta till om man skulle flytta härifrån kom vi fram till. Det första vi gjorde när vi kom dit var att äta, blev faktiskt McD vid Väla. Där fick Theo leka av sig i lekparken och så efter maten. Sen tog vi en tur på köpcentrumet såklart. Hittade ett par superfina PAX gympadojjor till Theo - perfekt nu i höstrusket. Handlade lite på COOP också innan vi begav oss till Vandrarhemmet.

När vi installerat oss på vårt rum blev det en tur till stranden som låg 500 meter rakt (ner) igenom skogen.

Theo vilar sig på vägen upp till vandrarhemmet ifrån stranden.. Ni ser ju vilken trappa!

Då hade vi redan "bestigit" denna också. Men Theo traskade på så duktigt.
Ni kan ju tänka er utsikten vi hade när vi åt frukost idag, rakt ut mot Danmark.

Efter skogsvandring och stranden så fixade vi lite mat. Det blev grillad kyckling och pasta. Till det köpte vi en sån där färdig påse med caesar sallad - dressing, krutonger, ost och så sallad då såklart.

På kvällen var det dags att kolla in alla bilarna på "staun". Folk och poliser överallt, och så bilar då såklart. Framåt kvällen var det flera hundra bilar som samlades på en parkering, men vi begav oss ju hem i hyffsad tid eftersom Theo skulle sova.

Vi tillbringade en bra stund i en rolig lekpark vi hittade, det tyckte Theo om. Så tråkigt att det inte finns några roliga lekparker i denna stan alltså.

En snurrstol

Massa kul saker fanns det att leka med!

Idag vaknade jag vid 07:20 och fick väcka resten av familjen. Vi städade undan och mellan åtta och nio serverades frukosten. Det var gott med en riktig stadig frukost minsann. Och som jag nämnde innan så var utsikten verkligen fin! Efter frukosten begav vi oss till Vallåkra. Micke ställde ut bilen vilket är rätt skönt för då har man allting på plats och behöver inte asa på en massa grejer.

Theo och vår lilla pärla

Jag tycker om den jag! *sälj den inte sälj den inte sälj den inte* haha.

Det fanns hoppborg och karusell som Theo tyckte var jätteroligt.

Nu ska vi ta och titta på en film här sen blir det sängen. Man är allt lite trött efter bilåkandet idag. Ändå att det "bara" är typ 22 mil så blir man så seg av att åka bil.