Känslosamma jag

Theo skulle till dagis idag som jag nämnt tidigare, och jag trodde aldrig jag skulle ta mej ur den situationen hel. Han var helt förstörd hela morgonen stackarn. Han grät och jag grät, haha. Inte konstigt han blev ännu mer ledsen när han såg att jag också blev det. Tänkte verkligen ringa dagis och "sjukanmäla" honom även denna veckan, men det var tur jag inte gjorde det.

När vi väl skulle klä på oss ytterkläderna och gå till bilen gick det hur bra som helst och han var helt med på noterna. Han ville gärna bli buren när vi kom till dagis men jag tog honom i handen och gick in i ett utav lekrummen, och då glömde han bort sin mamma snabbt - snutten. Stannade en liten stund och sen skulle han följa med ut i köket och hämta frukt med sin fröken. Då kom han och gav mej en puss och en kram och tusen slängpussar när jag skulle gå! Sötunge.


Theo busar med Pippi i Thildas säng

Så det kändes himla skönt i alla fall! Vet att han trivs jättebra på dagis och att han har det jättebra när han är där, men jag lovar att det känns i hjärtat när han säger att han inte vill dit. Man vet ju själv hur det var en del söndag kvällar när man var liten och verkligen inte ville till skolan dagen efter. Ändå att man inte blev mobbad eller något, utan hade massa kompisar och trivdes för övrigt. Man ville väl helt enkelt bara vara hemma och vara. Umgås med sin familj.

Jag har haft turen att få vara hemma mestadels av tiden innan skolan i alla fall och jag är evigt tacksam att Theo har fått vara hemma så mycket som han har fått och kommer att få vara så länge jag läser. Klart barn behöver träffa kompisar, behöver lära sig att funka i en grupp osv osv... Men barn har ju klarat sej i alla tider utan att vara på dagis, utan att bli sämre människor. Så jag tror helt klart på att små barn ska få vara hemma så mycket det bara går! Det är ju inte det att man bara sitter hemma utan man träffar ju barn i lekparken, på öppna förskolan och kompisars barn, så den biten kan man ju lixom få ändå!

Nu ska jag läsa lite i nyaste numret av Mama - varför har jag inte börjat läsa den tidningen förrän nu? En jättebra tidning med allt från graviditet till fyrbarns föräldrar och en himla massa annat. Det jag menar är att jag gillar blandningen. Man går ju lixom inte och köper en gravid tidning som ogravid, men det är ju ändå himla kul att läsa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback