Händelserikt augusti

Det har varit mycket senaste dagarna så har inte haft en tanke på bloggen. Igår satt jag från åtta till fem med sista uppgifterna och slutprovet i svenskan. Gott att ha det gjort men kan ju inte säga att det kändes helt bra. Tänkte göra en sista "finputsning" på det i natt när jag kom hem, men insåg att jag inte var i mitt sinnes fulla bruk för det då och skickade in det som det var. Hade ju en deadline klockan halv elva idag och då hade jag inte vaknat så det var tur jag inte glömde skicka in det på natten i alla fall, blev så stressigt innan jag skulle iväg på kvällen så då glömde jag det nämligen.

Var hos Ida igår kväll, och där var även Johanna och Susse. Vi tog oss en runda på sailet (en festival i stan, för er som inte vet) där vi träffade en del känningar och det är ju alltid trevligt. Hann dricka en cider men sen stängde öltälten vid ett - lite trist. När det är sail så blir man som vanligt extra sugen på att köpa båt och idag hittade vi en superfin, så får se hur det blir med den saken. När man inte har några lån så drar man sig ju för att skaffa sig några!

I morgon jobbar Micke sin sista natt på sitt nuvarande jobb, sen vet vi inte hur det blir med förlängning. Så det blir ju spännande! Blir det inget mer där så är vi i alla fall överens om att då blir det Norge för honom.

På onsdag ska vi på Winnerbäck, ska bli riktigt roligt! Sen nästa helg fyller min lillebror 18 år. Så på fredag blir det fest för honom. På lördag kanske det blir Rix fm festivalen. Sen den 13/8 är det show i wämö parken med bl.a mora träsk om jag tänkte vi skulle gå på. Det tycker nog Theo om.



Sen den helgen så åker vi på mini semester till Helsingborg. Bokade vandrarhem där för ett bra tag sen, vi bodde på samma för två år sen och det var supermysigt. Micke ska på Vallåkra (bilutställning) på söndagen men jag och Theo ska nog hitta på något annat. Är det dåligt väder blir det nog Busfabriken tror jag det heter och är det fint väder så blir det en dag på stranden. På lördagen blir det kanske Danmark eller något annat kul, vi får väl se.

Helgen efter det blir det kräftkiva i Kristianopel. Och sen är det snart september och då fyller jag år, visserligen i slutet, men ändå!

Kommentarer
Postat av: Fia

Ja Augusti kommer verkligen flyga iväg.

Vi ska med till Wämöparken den 13 tänkte jag.

Jag låg ju på BB sist Mora träsk var här :).



Var är RixFM festivalen?




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback