Grillning

Har grillat idag och gud så gott det var. Det var längesen vi gjorde det nu så det satt fint. Skinkschnitzel, pommes, kall beasås, sallad och italiensk sallads dressing - fint. Och lite ketchip såklart! Pappa, Daniel, Tim och Jennie gjorde oss sällskap vilket gjorde det ännu trevligare!

Innan idag var Roger och hälsade på och tog en fika med oss medan Theo sov middag. Sen rätt vad det var så kom Theos farfar och Marie förbi och hälsade på en snabbis när dom skulle handla. Och efter maten nu ikväll när det var dags för kaffe, då kom Mickes kusin Markus också. Så man kan säga att det har varit full rulle här idag.

Theo fick nog en så kallad en dagars sjuka för idag är han pigg som en nötkärna. Det gjorde nog gott med en lugn morgon/förmiddag och en middagsvila på 2,5 timme också för sen har det varit fullt ös på han. Härligt härligt. Nästa vecka ska han nog börja dagis igen, beror lite på hur det blir med Mickes jobb. Jag måste i alla fall sätta igång med skolan nu, helst redan idag.

Igår var vi ute och gick och då gick vi inom Ella och Pipens skattkammare - en barn secondhand butik här i byn. Hittade 2 fina t-shirtar till Theo för 7,50:- styck - perfekt ju. Idag var jag nere och lämnade in Theos spjälskydd, skötväskan och en jacka som aldrig är använd ifrån Name it så kanske man får sig en liten peng för det. Då hittade jag ett regnställ som var i exemplariskt skick! 105 kronor kostade det så det slog jag till på. När jag kom hem upptäckte jag dock att ena hängslet var borta - inte så exemplariskt alltså. Men eftersom det ser helt oanvänt ut i övrigt så ska jag nog kunna lösa det på något vis ändå.

Kommentarer
Postat av: emmzy

ja det tror jag. spelar nog ingen roll att man pluggar på loven. förra december fick jag NOLL kronor.. vidrigt! ja, jag ska plugga lite till nu med start på måndag, skrämmande. Nja, jag ska bo kvar i Motala tills jag får jobb eller så. Flyttar dit jobben finns,har ingenting som binder mig någonstans, men känns onödigt att flytta ifrån typ sveriges billigaste tvåa för att man bor i en skitstad, därför får det vänta.. :)

2008-08-14 @ 22:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback