Duplo och tupperware

En regning dag även idag, men mot eftermiddagen/kvällen blev det ju ganska skönt. Så då passade vi på att leka i lekparken. Annars har dagen varit lugn som få.

Innan Theo skulle sova middag körde vi ut till Coop för att köpa lite nya duplo grejer. Blev en paket med en brandbil och brandman och en paket med lite djur, bonde, skottkärra och så. Passade på eftersom jag hade en rabattcheck på 50:- där.

När vi kom hem ifrån Coop var Theo jättetrött. Han fick sin "bappe" och snutte och vi skulle gå in på hans rum så han fick sova middag.
"Nänna", sa Theo. (Det betyder stänga)
"Jaha, får inte jag följa med" undrade jag.
"Nänna", sa han igen och puttade igen dörren.
Jag fick en puss och sa godnatt och efter en stund när jag öppnade dörren så låg han där så mysigt uppkrupen under täcket. Mammas kille börjar bli stor.

Så duplot fick vi packa upp efter middags sovningen.


Theo börjar bli arg när han inte får loss gubben ifrån skottkärran



Detta kostade 139,50:- + 79,50:- tror jag att det var. Inte billigt för så få grejer som det faktiskt är. Men Theo älskar ju sitt duplo så vad gör man inte! Det står högt upp på önskelistan till kommande födelsedagen. Lite gubbar, såna där vagnar man kan bygga bilar osv med, plattor att bygga på och massa sånt kul. Vanliga klossar har vi en hel del, men det går ju såklart bra det också!


Nu ikväll har jag varit på Tupperware party. Köpte en bra grej att ha frukt och grönsaker i för att det ska hålla längre i kylen. Blev också 2 "påläggsburkar". Man får ta lite varje party tillfälle för det är ju inte gratis precis.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hejsan. Tack för din omtanke angående diesel, det är något som gör riktigt ont ..=(

Dom ha lagt upp praktiken i slutet på november början på december, kanondrygt för ja ville bli klar nu ju ..

Ja de är mkt lättare när man ha barnen på skolan, de är svårt att koncentrera sig på dagarna när dem är hemma för även om de är självgående så behöver man ju hålla koll liksom ..

allt bra med er annars då??

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback