Välkomna!

Härmed öppnar jag mitt hjärta. Min blogg, mina tankar. Nu tänker jag inte hålla inne på något längre! Vill du inte läsa, så varsågod och låt bli.

Jag kan tala om för er, mina damer och herrar, att det är inte alla dagar så lätt att leva med en sambo som har barn med någon annan. Det är inte bara barnet man lever med, utan även barnets mamma som alltid finns med i bilden! Och jag är så förbannat trött på hela denna karusellen nu. Jag har kämpat, kämpat och kämpat för att göra det jag kan för detta lilla barn. Och egentligen är ju inte det så mycket, för det hänger ju på föräldrarna.

Theo är sjuk och idag ville Micke ha en heldag med bara Thilda och åka till hennes farfar som skulle bjuda på grillat. Men det, det gick minsann inte. För dit skulle minsann hennes mamma också! Kan ni tänka er själva hur någonting ska funka när det är så?? Farfarn hade tydligen tänkt att vi skulle sitta där allihopa och ha det så himla trevligt, nej tack! Hur fan, rent ut sagt. tänker folk???
Detta är inte ens något man ska behöva diskutera med folk för att dom ska förstå, det borde vara självklart. I alla fall efter både en och tretton pikar!

Nej just nu känns plan B helt rätt. Att Micke åker till Norge och jobbar och sen drar vi till Thailand över vintern. Behöver ju inte vara rädda att behöva fira jul ensamma, för min kära familj lär inte svika!

Så, hur hade ni reagerat om er sambos ex hade hängt med hans familj jämt? Mottager gärna åsikter av alla slag, men personliga påhopp godkänns icke!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej hopp gummi s****! :D *på flamshumör* Som jag sagt innan. Thai låter uuuuuuunderbart o Norge ger bra pengar.. så känner du bara att DU orkar (du blir ju "ensam" med Theo, liten omställning ju) Så GO 4 IT! Man lever bara en gång, remember that! :)

Ang inlägget i sig, känner jag inte för att poängtera iom att M:s EX är min kompis.. också.

Förstår henne, förstår dig. Sen vet jag ju inte alls vad som har hänt, vem som sagt vad osv så det är likabra att inte "lägga sig i".. Aa, du förstår nog :)

Jag fick VG på provet, preciiiiis VG.. Jag blev sketa glad att jag ens fick G hihi. Men som sagt, va stolt för ditt G, jag tror minsann inte det var många som ens fick G (tror du?)

Men, jobbar mycket nu så tror jag "endast" kommer få G på denna kursen. Men som sagt, jag ska göra mitt bästa. :)

Ha nu en riiiktigt underbar kväll tjejen. Kramar

Postat av: sandra

Ja, du Jonna.. Du vet vad jag tycker & jag skulle inte vija sitta i din båt! Meeen, jag vet att du klarar detta! Kram!

2008-04-06 @ 08:52:51
URL: http://www.finpixia.se
Postat av: marie

hoj jonna!
jag måste säga att jag förstår dig. Jag hade aldrig tolererat det. det är väl inte upp till henne att hålla kontakten med farmor och farfar?det är väl micke som ska sköta den biten? det är inte illat menat, utan bara så det ska vara.vem tusan vill umgås med ett ex till sin nuvarande? andreas har iofs inte barn med sina ex men jag skulle ALDRIG acceptera (inte andreas heller för den delen) att hon hängde med hans föräldrar.egentligen borde inte hon heller tycka det är roligt?eller? jaojao, hur som helst, det är knappast för barnens skull en del föräldrar gör på det viset. jag menar, bara för att man inte umgås behöver man inte va ovänner, utan det är het naturligt att den kontakten bryts när förhållandet gör det. lycka till!/marie

2008-04-06 @ 09:22:48
Postat av: Sofie

Ja jag måste ju sysselsätta mej så jag får ut min bebis snart haha :).

Tycker absolut du ska kunna skriv vad du vill, tänker och känner i DIN blogg.Därför man bloggar, right?!

Åka till Thailand låter sjukt undebart. Jag hade gärna gjort det :). Hur länge ska Micke vara borta i Norge isf? Du klarar det. Utmärkt!
Min systers sambo har precs varit iväg i Ryssland och jobbat. Visserligen bara 3 veckor men det var 3 omgången på kort tid. Det har säkerligen varit tufft men hon har klarat det galant! Det gäller bara att man vågar be andra om hjälp så man kan få en stund för sig själv ibland. Men du verkar ju ha en kanonfamilj som alltid ställer upp så mitt råd är att prova!
Funkar det inte, ta hem honom :).

Kram på er

2008-04-06 @ 11:27:38
URL: http://FianSess.blogg.se
Postat av: sandra

Ja men du är ju super-Jonna! Men jag förstår dig, helt & hållet! Du har ju mycket du behöver axla, som egentligen inte har med dig eller din familj att göra.. Livets gälla gång kanske, men det är väääldigt mycket för just dig. Kram på dig & en stor puss får du med :)

2008-04-06 @ 15:25:08
URL: http://www.finpixia.se
Postat av: Sofie

Tro mej. Jag vilar massor :). Hade gärna sett att jag får ut den snart men lär väl gå över tiden. Hur var det när du fick Theo? Hade du en lätt förlossning? Kul o höra från andra tycker jag :).

Kram

2008-04-06 @ 17:47:28
URL: http://FianSess.blogg.se
Postat av: Sanna

Jätte bra att du skriver va du tycker och känner, synd bara om du tycker att mickes familj sviker? För det är nog inte riktigt det som är meningen...
Ha de bra o hälsa familjen. Kram

2008-04-06 @ 18:19:02
URL: http://sssannas.bilddagboken.se
Postat av: Louise

hej jonna. jag ville bara kommentera ditt inlägg om hur svårt de är att leva med ngn som har barn sedan innan. jag dejtar en underbar kille som jag har otroligt straka känslor för. han har 3 st barn med sin tidigare flickvän som han separerade från i vintras. alla dessa barnen är 4-5 år gamla, tvillingarna på 4 år o ch tjejen innan dom är då 5. jag har inga större problem med barnen, men det känns alltid jobbigt att få höra en massa om exet, de är de ingen människa som mår bra av tror jag, och att dessutom alltid få ha henne i sitt liv känns tungt o jobbigt. tanken på att behöva åka ut till HANS föräldrar o äta/fika med HENNE hade gjort mig rasande och mkt sårad o ledsen. så jag förstår faktsikt dig. de är ngt som ni i er familj kan göra ensamma för de har inte hon med att göra nu. huvudsaken är ju att farföräldrar/morföräldrar får träffa barnbarnet o inte exet, eller?????

2008-04-08 @ 16:20:52
Postat av: Louise

hej jonna.
jag vill kommentera inlägget om din sambos ex du skirvit om. jag dejtar en kille som jag har väldiga känslor för, han har 3 st barn med sin tidiagre flickvän han lämnade i vintras. tvillingar på 4 år och en tjej på 5 år. väldigt tätt födda =) jag hade aldrig orkat med att hon skulle umgås med hans föräldrar samtidigt som vi två o barnen skulle åkt ut dit. huvudsaken är väl att far - och morföräldrarna får träffa barnbarnet? intresset för att träffa henne borde inte vara SÅ stort de har ju ändå varit slut i massa år. jag hade själv blivit både arg, sårad frustrerad och besviken o kännt mig otroligt kränkt o undanskuffad...kram

2008-04-08 @ 16:25:27
URL: http://lisen.pettersson83.blogg.se
Postat av: Maria

Hej.
Läste ditt inlägg. Och måste säga att jag tycker att du delvis har fel i det du skriver. Jag har själv barn med en kille som har ett barn sen tidigare. Förstår att det måste vara jobbigt att ha din killes X med i bilden. Men inse faktum. Det kommer du att ha hela ditt liv eftersom de är bundna till varandra med barnet. Och jag förstår faktiskt att far-föräldrarna vill ha kontakt med barnets mor med, eftersom hon är mamman till deras barnbarn. Visst inte så kul för dig att träffa henne hos dem. Vi har gjort så att ibland är vi hos farföräldrarna själva, ibland är hon och min kille där eller så är hon där själv eller alla tillsammans. Och måste säga att det fungerar bra. Jag har valt att istället hysa agg mot den "andra" mamman så vill jag ha bra kontakt med henne eftersom våra barn är syskon och vi alltid kommer att ha den kontakten.
Hoppas att det kommer lösa sig för er med. Men ge den andra mamman en chans med....hon kommer inte att försvinna.
/Maria

2008-04-08 @ 22:03:01
Postat av: Jonna

Maria - Ja, alla har ju olika åsikter och det är alltid kul att höra andras också! Själv tycker jag det är huvudsaken att man gör det bästa för barnet vilket i detta fallet hade varit att hon fick vara med sin pappa också. Eftersom föräldrarna inte kommer överens och det inte funkar o umgås så är det rätt kört på den fronten, det förstör bara mer. Just därför har jag/vi denna åsikten! Att ha kalas ihop för flickan och att kunna prata och vara trevliga när man ses vid hämtning/lämning tycker jag däremot inte är någora problem! Och det har vi inte (hon och jag) heller haft några problem med, innan.. Men till slut kommer men till en punkt när man inte längre orkar "bara för att".. För mej känns allt så simpelt, att allt bara borde gå att lösa. Men så länge dom inte kommer överens och hon inte kan acceptera hans önskemål (och ibland tvärtom också, jag försvarar inte pappan i alla lägen) eller försöka kompromissa på något vis så blir det tyvärr såhär!

2008-04-09 @ 09:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback