strul-blogg.se

Har faktiskt aldrig haft några problem med bloggen förut, som många andra verkar ha haft, men detta avbrottet va ju riktigt drygt. Inte nog med att man inte kan skriva något själv, man har ju ingenting att läsa heller eftersom det är så många som använder just blogg.se.

Helgen kom och försvann lika fort igen. Min faster med sambo var nere ifrån Göteborg och hälsade på. Har inte träffats sen i maj så det var himla roligt! I lördags åkte vi in till stan för att shoppa lite försenade födelsedags och julklappar till Theo ifrån dom, och det blev en hel drös med jätte snygga kläder! Inte helt fel det minsann. Jag hittade mej en vårjacka också, annars blev det lugnt på shopping fronten. Tog en fika på Lennarts (hur ofta fikar man där då?) medan Theo sov. En jättegod fralla med salami och brieost blv det, riktigt fint det!

Söndagen började inte så bra. Theo och jag skulle ut på promenad på morgonen och sen vidare hem till mamma och dom. Då drog han ner en sko i ansiktet och fick näsblod när han låg på golvet och blev påklädd. Så då fick vi stanna inne en stund i liggläge. Sen smet han ut fort som blixten utan att jag ens hann knäppa overallen. Eftersom det är dubbla dragkedjor så hänger det ner en grej när den inte är knäppt och den drog han i leran. Såå, in igen och skulle byta kläder, då kom näsblodet tillbaka. Vi beslutade oss för att hålla oss hemma. Vi bestämde oss för att bjuda på den där fikan här hemma idag. Micke körde och köpte kaffe och jag fixade i köket och Theo passade på att slänga sig mot den hårda kanten bakom dom mjuka kuddarna i soffan. Och fick näsblod, IGEN.

Fikan var i alla fall trevlig. Vi kollade på en massa kort och lite videofilmer som vi filmat på Theo. Strax efter ett begav sig var och en hem till sitt och Theo somnade som en sten. Själv fick jag vara så vänlig att ta fram min kära bok och läsa lite, den höll på att damma igen efter helgen ju.
Eftermiddagen bjöd på fågelmatning, pizza och lek utomhus i det otrligt härliga vädret. Theo körde runt med sin skottkärra och vattnade marken med sin vattenkanna. Han fick tigga vatten av hans morfar som tvättade bilen.


image434
Så liten!

Kommentarer
Postat av: Thessan

Stackarn vilken otur :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback