Sjukt

Igår va Malin och Sigge här och hälsade på mej när Theo va på dagis och Micke va på annat håll. Hann med en hel del pluggande också, men tänkte jag kunde vara värd lite "fritid" också eftersom jag skulle jobba på kvällen. Va såklart jätte mysigt att träffa lille Sigge. Bebis mys är aldrig fel! Och jätte trevligt att träffa Malin också förstås. När vi satt här i soffan så började jag frysa, men tänkte att det nog va för att vi bara satt still. Tog tempen lite senare och hade då, såklart, feber! Så nu sitter jag här under täcket med feber och ont i halsen. Hoppas hoppas hoppas att man inte smittade den lille fisen. Hade man vetat det innan hade man ju aldrig träffats!

Jag lovar, jag får snart spelet om jag inte kan få vara frisk snart! Nu håller jag bara alla tummar och tår för att inte Theo eller Micke me ska bli sjuka. Det går ju bara runt runt allting. Va ju lagom kul att ringa och sjukanmäla mej första "riktiga" dagen också. Får väl se om man är bättre i morgon så man kan jobba onsdag, torsdag.

Nej, färdig gnällt. Micke har fått jobb, men får vara hemma 1½ månad till. Perfekt, så kan jag jobba ihop sommarpengarna. Ska ju bara jobba till mitten på juni och sen vara ledig till mitten på augusti. Kan det bli bättre? Näe, tror inte det. Men visst, nån dag nån gång kanske man hoppar in och jobbar om det dyker upp något. Blir ju dock inte så lätt att få ihop 2 jobb med obekväma arbetstider, när man endast har dagis på dagtid.

image468


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback