Gott samvete

Jag tänkte att jag skulle vara ledig med gott samvete över valborg så idag har jag pluggat en massa. Lämnat in allt som ska vara färdigt idag, såklart, och är nästan färdig med lite annat som ska vara inne nästa vecka. Har satt upp mej att jag kan jobba i helgen, men det såg inte så ljust ut. Men om i fall att så slipper man ha ångest över att man har en massa skolarbete liggandes i alla fall. Däremot så måste jag ju fortsätta plugga på tentan jag har nästa vecka. Räcker ju inte att läsa igenom det en gång precis! Men så långt har jag i alla fall kommit.

Ikväll blir det grillning hos Ida och Patrik med trevligt umgänge och god mat, förhoppningsvis :) Ska ha lite "knytkalas" så vi ska nog göra egna grillspett att ta med oss. Har tagit upp en fläskfilé ur frysen i alla fall, så får vi väl se i vilken form den ska intagas. Ska även inhandla lite läsk, grädde till efterrätten och lite smått och gott!
Theo ska sova hos mormor och morfar i natt. Så dom ska nog gå och titta på någon eld och så kan jag tänka mej. Hoppas det går bra, som sagt så har han inte sovit borta sen nyår och det är ju ett tag sen. Tycker inte om att vara utan min lille fis. Men han är i säkert förvar, det vet jag!

Har kommit på en sak till vi ska göra nu i dagarna, nämligen åka ut till Kristianopel och hälsa på Malin, Benny och Sigge. Så då åker Theos flytväst med så han kan traska på bryggan och titta på båtarna. Ska nog sätta en sele på han också, haha. Jag är verkligen en hönsmamma *erkänner* Visserligen tror jag inte att någon släpper lös sina barn på en brygga, men när man säger flytväst så är det ju många som höjer på ögonbrynen. Jag tycker i alla fall att det är en billig livförsäkring.

image471
Theo med gammelfarmor på Sailet. Han fick minsan ha flytväst när han skulle på farfars båt.

Kommentarer
Postat av: emmzy

oj brukar du vara med om att folk höjer på ögonbrynen? flytväst är väl en självklarhet om små barn ska vistas
vid bryggor, båtar och liknande.. hoppas ni får en riktigt trevlig valborg, här är vädret inte det bästa, men vi håller tummarna för att det spricker upp framåt kvällen.

2008-04-30 @ 16:06:30
Postat av: helena

Jag skulle nog inte släpppa lös min unge på bryggor/båtar trots att den hade flytväst på sig. Onödigt att riskera att den ramla i så det kan jag inte förstå att människor har höjt ögonbrynen åt dig. Flytväst är som Emmzy säger en självklarhet om ungen ska vistas nära djupt vatten.

2008-05-03 @ 09:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback