Framtiden och trotsig Theo

Här smids det framtidsplaner för fullt. Ska man ta den trygga enkla vägen som vi strävat efter hela tiden, eller ska man chansa lite? Göra något annat, helt oväntat...
Livet är ju faktiskt för kort för att "bara vara".

I morgon är det dags för tenta 1 i medicinsk grundkurs. Fick VG på förra tentan i vård och omsorg och hoppas såklart på det denna gången också. VG på allt va ju trots allt mitt mål och hitills har det ju gått bättre än förväntat!



Prinsen kör på sitt nya åk! Vilken goooding vi har =)

image435

image436

Det är verkligen han som är ljuset i livet. Ändå om han kan vara ett riktigt litet monster så glömmer man det när man får en puss, kram eller bara ett härligt skratt tillsammans med honom.

Är det verkligen normalt att vara i trotsåldern när man bara är 17 månader? Han är helt otrolig. Han är himla medveten om allting och ofta så bara tittar han på en med en sån nonchalant blick när man säger till honom. I morse kastade han min mobil i huvudet på Micke och gissa om han skämdes när jag sa till. Han "sköt ut underläppen" och slängde sej i sängen och började gråta. Efter mycket om och men fick jag honom att ge pappan en puss och en kram som förlåt, för det tycker jag är väldigt viktigt att han lär sej!
Vi har alltid varit väldigt noga med att visa vad som är rätt och fel och säger alltid till när det behövs. Han vet innerst inne precis vad som gäller eftersom vi inte "daltat" med honom från början.

Trotsar era barn? Tips är välkomna.

Kommentarer
Postat av: Lina

Cool bike o söt theo :P Vad är det för planer? Nu blir man ju nyfiken ju... Har du ändrat inriktning? Är det inte BM som gäller längre? Hmm.. *funderar* hihi.

Kändes det som det gick bra på provet? kramis

2008-04-02 @ 11:17:55
Postat av: Jenny

Jo Tuva är ju tre så trots finns de gott om men det pendlar, o det handlar mest om att hon ignorerar ibland. Jag tror stenhårt på den uppfostran ni kör me, så gör vi me ..man ska tacka för ALLT o visa uppskattning. Aldrig slåss utan då blir man tillsagd osv. Tror att man ska vara hård men inte elak, asså hitta ett bra mellanting för att lyckas. Söt han e Theo=) Hoppas de gick bra idag.
Kram Jenny


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback