Att ha barn

Hur många barn har du?
En liten prins*

Vad heter han och varför heter hon så?
Theo William och båda våra efternamn. Han heter så därför att vi tyckte det va fina namn och för att han är en liten Theo. Mitt efternamn såg jag som en självklarhet eftersom det bara är vår familj+faster som heter det och Micke ville ju såklart vara med på ett hörn han också, så jag gav med mej på d.. tss

Vad skulle han hetat om han var av det andra könet?
Då hade det blivit en Felicia lutade det åt

När föddes han?
6/11 2006 klockan 07:52

Vad vägde han när han föddes?
4060 gram. Lilla klumpen! Undra hur han fick plats?

Hur lång var han när han föddes?
53 cm

Hur lång tid tog förlossningen?
Blev inskrivna 01:55, så 6 timmar på förlossningen

Tog ni reda på könet?
Nepp, fast jag kommer nog överväga det nästa gång däremot

Hur länge ammade du?
Tyvärr bara 2 veckor eller något sånt. Fick 2 mjölkstockningar på den tiden som sabbade allt! Men flaskbarn blir ju inte sämre dom och det var inget jag grävde ner mej över utan allt funkade bra ändå. Vi såg fördelarna med att kunna dela på allt och att få sova hela nätterna istället ;)

Är du tillsammans med pappan?
Jamen

Hur gammal var du när du blev gravid med ditt första barn?
19 år

Hur gammal var du när du fick ditt första barn?
20 år

Hur ofta är du barnledig?
Ja han är ju på dagis 15 timmar/vecka så då är man ju barnledig, men dock inte pluggledig. Sen är manj u barnledig när man är på jobbet. Men för övrigt så är det inte så speciellt ofta. Sist han sov borta va på nyårsafton men annars pyser man väl iväg nån gång ibland och hittar på något med vännerna medan han är med sin pappa.

Vill du har fler barn och isåfall hur många?
Jag SKA ha fler barn, hihi. I alla fall en till.

Om du får fler barn, vad ska de heta?
Li eller Leia är jag sugen på just nu. Pojknamn har jag inte en blekaste aning om!

Kan man förklara för någon som inte har barn hur det känns att ha barn?
Nej det är en av få känslor som man inte kan sätta ord på! Alltså helt obeskrivligt. Man kan inte fatta hur någon kan komma in i ens liv och på en dag vända upp och ner på allt och få en att älska den så oerhört mycket. Och hur den kärleken sedan kan växa sej starkare för varje dag som går.. Helt otroligt är det!

image470

Stackarn, vad "exemig" han var...


Kommentarer
Postat av: nosh

men gud va sööt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback